کاهش مبتلایان کرونا در اصفهان/ فوت 14 نفر در 24 ساعت گذشته



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار ابتلای قطعی و مشکوک به بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از آن در استان کاهش یافته اما سیر نزولی آن هنوز تثبیت نشده است.

دکتر طاهره چنگیز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: نسبت بیماران قطعی و مشکوک کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته نسب به مدت مشابه روز قبل آن کاهش داشته است ولی هنوز به‌صورت قطعی نمی‌توان گفت در سیر نزولی این بیماری قرار گرفته‌ایم.

 

 وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های شهرستان‌های استان بستری شده‌اند و در این مدت ۱۴ بیمار مشکوک و قطعی به‌دلیل بیماری کرونا فوت کرده‌اند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگرچه این عدد امیدوار کننده است ولی هنوز اطمینان‌بخش نیست زیرا باید دستکم ۱۴ روز از شروع گام(فاز) دوم فاصله‌گذاری اجتماعی زمان بگذرد تا مطمئن شویم اقدامات پیشگیرانه‌ای که در این مرحله به موازات فاز دوم فاصله‌گذاری آغاز شده، تاثیرگذار بوده است.

 

وی اضافه کرد: بطور قطع رسیدن به این نقطه نیز با همکاری مردم محقق شده است و باید از زحمات مردم تشکر کرد ولی بدانیم که شرایط همچنان ناپایدار است و خانواده‌ها همچنان نیاز به مراقبت و انجام اقدامات پیشگیرانه دارند.

 

چنگیز تاکید کرد: افراد مُسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای به‌ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی، دیابت، فشار خون و سرطان، همچنین نیاز به ماندن در منزل و مراقبت‌های ویژه دارند.

 

وی در باره غربالگری مردم استان گفت: دور اول غربالگری با حضور ۹۰ درصدی مردم استان انجام شده و دور دوم غربالگری هم کلید خورده است‌.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: در دور اول غربالگری چهار میلیون و ۸۰ هزار نفر از هم استانی‌ها شرکت کردند که باید از مشارکت خوب مردم استان که اصفهان را در جایگاه دوم کشوری قرار داد، تشکر کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: این میزان با همکاری شبکه بهداشت استان و بخش‌های مردمی به ویژه بسیج محقق شد و این روند در مرحله دوم غربالگری ادامه دارد.

 

وی از احاد شهروندان استان خواست تا با مراجعه به پایگاه salamat.gov.ir نسبت به غربالگری مرحله دوم اقدام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------