حریرچی: مهمترین عامل انتقال ویروس کرونا در ایران 'حمل‌ونقل عمومی' است



اخبار,اخبار پزشکی,ایرج حریرچی
معاون وزیر بهداشت گفت: مهمترین عامل انتشار ویروس کرونا در کشور ما حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک سیما درباره شیوه‌نامه‌های فعالیت اصناف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اصناف و همکاری کامل مردم و اصناف در گذشته، ما اطمینان ۱۰۰ درصد داریم که مرحله جدید طرح فاصله‌گذاری هوشمند و شیوه‌نامه فعالیت اصناف که از فردا اجرا می‌شود، موفقیت‌آمیز خواهد بود.

 

معاون وزیر بهداشت همچنین مهمترین عامل انتشار ویروس کرونا در کشور را حمل‌ونقل عمومی دانست.

 

عدم رعایت شیوه‌نامه‌های اصناف از فردا موجب پلمب می‌شود

او تصریح کرد: اجرای شیوه‌نامه فعالیت اصناف در سامانه بسیار آسان است و حدود ۳ الی ۵ دقیقه وقت افراد را می‌گیرد؛ در این سامانه یک QR-CODE به فرد داده می‌شود. ما برای ۱۲۰۰۰ نوع شغل، ۹۸ نوع پروتکل تهیه کردیم.

 

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: حریرچی این طرح با قاطعیت کانل اجرا می‌شود و از فردا صبح اگر کسی این QR-CODE را نداشته باشد و شروع به فعالیت کند، آن محل پلمب خواهد شد و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

 

حریرچی اظهار داشت: اجرا این طرح در درجه اول برای حفظ سلامت خود اصناف، بعد برای حفظ سلامت مراجعین و بعد برای جلوگیری از شیوع ویروس در کل جامعه است. ما سلامت مردم را فدای هیچ چیز نمی‌کنیم. ما فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشایی تدریجی را خواهیم داشت، اما ارزیابی‌های متعددی خواهیم داشت و اجازه نخواهیم داد کوچکترین لطمه‌ای به سلامت عمومی مردم وارد شود.

 

او یادآورد شد: علیرغم کم شدن موارد ابتلا به کرونا، باید مراقبت‌ها با جدیت ادامه داشته باشد.

 

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: مهمترین عامل انتشار ویروس کرونا در کشور ما حمل‌ونقل عمومی است؛ ۲۶/۵ درصد انتقال از این طریق بوده است. انتقال در مدارس ۱۱/۵ درصد و کل مشاغل ۲۳ درصد بوده است.

 

حریرچی اظهار کرد: بازگشایی مشاغل بستگی به وضعیت حمل‌ونقل عمومی دارد که این موضوع ارزیابی خواهد شد؛ اگر حمل‌ونقل عمومی به وضعیت قبل برگردد، ما دوباره موج بیماری خواهیم داشت و قاطعانه جلوی این موضوع را می‌گیریم. اما اگر پروتکل‌ها رعایت شود، وضعیت مناسب خواد بود.

 

او ادامه داد: در شورای شهر درحال تدوین طرحی برای کنترل ترافیک هستند، اگر این ترافیک ادامه داشته باشد، ما هیچ تضمینی نمیی‌دهیم که موج بیماری رخ ندهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------