اهدای داروی «آویگان» توسط ژاپن به ایران/ فروش داروی ژاپنی در بازار سیاه



اخبار,اخبار پزشکی,داروی آویگان
وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد کشورش قصد دارد داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» (Avigan) که با نام عمومی «فاوی پیراویر» (favipiravir) شناخته می‌شود را به صورت رایگان به ۲۰ کشور از جمله ایران اهدا کند.

به گزارش ایرنا از کیودو، «توشیمیتسو موتگی» روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو افزود: بلغارستان، جمهوری چک، اندونزی، ایران، میانمار، عربستان سعودی و ترکیه از جمله ۲۰ کشور دریافت کننده این دارو هستند که هم اکنون تحت آزمایش‌های بالینی قرار دارد. 

 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ کشور دیگر نیز خواستار دریافت این دارو هستند اظهار امیدوار کرد این کشورها بتوانند از این دارو برای معالجه بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده کنند. 

 

کیودو گزارش کرده است ژاپن برای خرید و توزیع داروی آویگان که ساخت یکی از شرکت‌های این کشور است یک میلیارد دلار کمک مالی در اختیار سازمان ملل متحد قرار می‌دهد. 

 

وزیر امور خارجه ژاپن افزود کشورش با کشورهای علاقه مند همکاری خواهد کرد تا تحقیقات بالینی در مورد داروی آویگان در سطح بین المللی گسترش یابد. 

 

محققان دانشگاه ووهان کانون شیوع ویروس کرونا در چین و سایر موسسات چینی گفته‌اند این دارو برای درمان بیماران ویروس کرونا موثر است به خصوص برای افرادی که علائم خفیف این بیماری را دارند. 

 

فروش داروی آویگان در بازار سیاه

برترین ها به نقل از کانال پزشکان طرح نوشت: دلالان بازار سیاه، پس از فروش قرص تامیفلو، هم اکنون اقدام به عرضه و فروش قرص آویگان ژاپنی (برند اصلی فاویپیراویر) به قیمت نجومی نموده اند.

 

این قرص موجود در تصویر، برخلاف داروی فاویپیراویر تولید جدید داخل کشور که مواد اولیه آن از چین وارد می شود، تولید شرکت "فوجی فیلم" ژاپن و به عبارتی داروی اصلی میباشد.

 

نکته عجیب اینجاست که طبق اعلام شرکت فوجی، این دارو هیچگونه فروشی در بازار داخل و خارج ژاپن نداشته و فقط جهت استفاده بیماران بستری، تعدادی از آن از طریق کانالی خاص بطور رایگان به ایران #اهداء شده است.

 

سئوال اینست که در شرایطی که این داروی ژاپنی حتی در بیمارستانهای سانتر کرونای ایران نیز پیدا نمی شود، چگونه با قیمت میلیونی و آن هم با این سرعت، سر از بازار سیاه در آورده است!!؟

 

اخبار,اخبار پزشکی,داروی آویگان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------