امید به پلاسما درمانی گسترده کرونا تا پایان فروردین



اخبار,اخبار پزشکی,پلاسما درمانی در ایران
یک فعال اقتصادی در حوزه دارو و درمان اظهار کرد: با توجه به پیشرفت قابل توجه ایران در عرصه پلاسمادرمانی این امید وجود دارد که در صورت موفقیت‌آمیز بودن گام‌های باقی‌مانده، این نوع درمان تا پایان فروردین‌ماه وارد فاز استفاده گسترده در کشور شود.

نریمان صدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر داروی جدید یا واکسنی برای ویروس کرونا نیاز به کارآزمایی‌های بالینی دارد که بسیاری از آنها ماه‌ها تلاش نیاز خواهند داشت، زیرا پزشکان باید مطمئن شوند که میزان نفع یک دارو از زیان‌های احتمالی آن بیشتر باشد و برای مریض ضرر ناشناخته‌ای به وجود نیاورد.

 

به گفته وی، دلیل این‌که مطرح می‌شود در صورت رسیدن به دارو یا واکسن کرونا نیز چند ماه زمان نیاز خواهد بود تا دارو به دست مصرف‌کنندگان برسد، همین مساله است.

 

این فعال اقتصادی با بیان این‌که موضوع درمان بیماری‌ها به وسیله پلاسما موضوع جدیدی نیست و از سال‌ها قبل مطرح بوده است، بیان کرد: خوشبختانه ایران جزو کشورهایی است که در این حوزه توانایی و تجربه بالایی دارد و دانشمندان ما در این درمان پیچیده پیشرفت‌های قابل توجهی داشتند.

 

مدیرعامل شرکت پشتیبان پروژه پلاسمادرمانی بیماران کرونا در ایران اظهار کرد: این‌که سازمان غذا و داروی ایران بحث پیگیری پلاسما درمانی برای درمان کرونا را تایید کرد، موضوعی امیدوارکننده است که نشان می‌دهد این روش می‌تواند ثمربخش باشد.

 

وی تاکید کرد: ما در ایران کار بر روی این موضوع را از روزهای ابتدایی اسفندماه کلید زدیم و در صورتی که مراحل باقی‌مانده بدون مشکل طی شوند، می‌توان امیدوار بود تا پایان فروردین‌ماه وارد فاز مصرف گسترده در کشور شویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------