قربانیان کرونا در ایتالیا از 10 هزار نفر فراتر رفت/ مرگ ۸۳۲ قربانی در اسپانیا طی یک روز



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایتالیا
مقامات ایتالیا اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته 889 نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان کرونا در این کشور اروپایی به 10023 نفر برسد.

به گزارش فارس، مقامات درمانی ایتالیا روز شنبه اعلام کردند که طی 24 ساعت گذشته ابتلای 5974 نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور اروپایی به 92 هزار و 472 نفر برسد.

 

همچنین طی مدت مذکور 889 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کرونا در این کشور به 10023 نفر رسید.

 

بیشتر قربانیان و مبتلایان به کرونا در ایتالیا در منطقه لومباردیا در شمال این کشور هستند.

 

بر اساس آخرین آمار، طی روز گذشته 2117 نفر در این منطقه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند تا مجموع مبتلایان در لومباردیا به 39 هزار و 415 نفر برسد.

 

همچنین طی 24 ساعت گذشته 542 نفر از مبتلایان به کرونا در لومباردیا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان ویروس کرونا در این منطقه به 5944 نفر برسد.

 

براساس این گزارش طی شبانه روز گذشته ۲ هزار و ۱۱۷ مورد ابتلای جدید در لمباردیه ثبت شده است که براین اساس مجموع مبتلایان به ۳۹ هزار و ۴۱۵ نفر افزایش یافته است.

 

با جان باختن ۱۱ نفر دیگر در سوئیس مجموع قربانیان کرونا در این کشور به ۲۴۲ نفر رسید و تعداد مبتلایان نیز به ۱۳ هزار و ۳۷۷ نفر افزایش یافت.

 

۹۳ نفر در هلند قربانی کرونا شدند تا تعداد جان باختگان جمعا ۶۳۹ نفر برسد؛ در سوئد نیز جمعا ۱۰۵ نفر به دلیل آلوده شدن به این ویروس جان باختند.

 

کرونا در اسپانیا یکه تازی می‌کند/ ۸۳۲ قربانی در یک روز

شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۲ نفر افزایش داشت و به رقم ۵ هزار و ۶۹۰ نفر رسید.

 

در این میان، شمار مبتلایان نیز با ۸ هزار و ۱۸۹ نفر افزایش، به ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر رسید.

 

در میان کشورهای اروپایی، اسپانیا بعد از ایتالیا بیش از همه از ویروس کرونا صدمه دیده است.

 

فوت نخستین مورد ابتلا به کرونا در قطر

وزارت بهداشت قطر اعلام کرد: یک تبعه مرد ۵۷ ساله بنگلادشی مقیم قطر براثر ابتلا به کرونا جان باخته است. وی دارای بیماری زمینه ای بوده است. 

 

 جان‌باختن ۲۶۰ نفر دیگر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا

 

دولت انگلستان اعلام کرد که یک‌هزار و ۱۹ نفر از شهروندانش پس از انجام آزمایش و تشخیص ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۰ مورد مرگ جدید بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است.

 

تعداد کل مبتلایان به کروناویروس در انگلستان به ۱۷ هزار و ۸۹ نفر رسیده که در مقایسه با روز جمعه حدود ۳ هزار نفر افزایش داشته و همچنین آمار تلفات کووید-۱۹ در این کشور به یک‌هزار و ۱۹ تن رسیده است.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در نیویورک از ۵۰هزار نفر گذشت

 

«اندرو کوئومو» فرماندار ایالت نیویورک آمریکا روز شنبه در یک نشست خبری ویدیویی اعلام کرده است که تاکنون ۵۲۳۱۸ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این ایالت شناسایی شده‌اند که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته بیش از ۷۶۰۰ نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

ایالت بحران‌زده نیویورک به‌تنهایی حدود ۴۵ درصد از کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را در خود جای داده است، این در حالی است که این ایالت فقط ۶ درصد از جمعیت آمریکا را در برمی‌گیرد.

 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی فرماندار ایالت نیویورک، تاکنون ۷۲۸ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند.

 

فرماندار ایالت نیویورک هشدار داده است که بحران کرونا در این ایالت هنوز به قله (پیک) خود نرسیده و روزهای سخت‌تری در انتظار شهروندان نیویورکی خواهد بود.

 

به‌گفته فرماندار نیویورک، این ایالت در نقطه اوج بحران کرونا به ۳۰ هزار دستگاه تنفس مصنوعی جدید نیاز خواهد داشت؛ در حالی که دولت فدرال آمریکا اخیراً تنها ۴ هزار دستگاه تنفس مصنوعی به ایالت نیویورک ارسال کرده است.

 

ایالت دیگری که با فاصله‌ای بسیار زیاد از نیویورک، از لحاظ آمار مبتلایان به ویروس کرونا رتبه دوم را بین ایالت‌های آمریکا به خود اختصاص داده، ایالت «نیوجرسی» است که از لحاظ جغرافیایی دقیقاً در همسایگی نیویورک واقع شده است.

 

در ایالت نیوجرسی بالغ بر ۸۸۰۰ فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند و شمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این ایالت نیز ۱۰۸ نفر اعلام شده است.

 

ایالت‌ کالیفرنیا نیز از لحاظ آمار مبتلایان در رتبه سوم جای گرفته است. در این ایالت که پرجمعیت‌ترین ایالات آمریکا محسوب می‌شود، بیش از ۴۹۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۰۳ نفر از مبتلایان جان باخته‌اند.

 

اما در ایالت واشنگتن که نخستین ایالت درگیر کرونا در آمریکا بوده است، ۳۷۷۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده است و ۱۷۷ نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

در مجموع حدود ۶۰ درصد از کل مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا ساکن یکی از این چهار ایالت (نیویورک، نیوجرسی، کالیفرنیا و واشنگتن) هستند.

 

نهادهای دولتی آمریکا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا ظهر امروز شنبه به‌وقت واشنگتن را بیش از ۱۱۵ هزار نفر اعلام کرده‌اند. شمار جان‌باختگان نیز ۱۹۳۵ نفر اعلام شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------