اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

کاهش شمار مبتلایان به کرونا در کره جنوبی/ آمریکا در صدر آمار قرار گرفت؛ ادامه ابتلا به ویروس در چین



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ترکیه
شیب مبتلایان فعال در کره جنوبی با پیشی گرفتن تعداد بهبودیافتگان از کرونا نسبت به موارد ابتلای جدید، همچنان در حال سقوط است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد که ۹۱ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این کشور گزارش شده و شمار کل مبتلایان به ۹ هزار و ۳۳۲ رسیده است.

 

این نهاد بهداشتی کره جنوبی همچنین اعلام کرد که با فوت ۸ نفر از مبتلایان، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور به ۱۳۹ نفر رسید.

 

براساس این گزارش، همچنین در روز گذشته ۳۸۴ نفر از مبتلایان به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

 

شمار روزانه بهبودیافتگان از کرونا در کره جنوبی از روز ۱۲ مارس (۲۲ اسفند ۹۸) تاکنون همواره بیشتر از مواد ابتلای روزانه بوده و این امر باعث شده که شیب موارد فعال ابتلا در این کشور از همان روز کاهش شود.

 

اکنون ۴ هزار و ۸۰۴ نفر در کره جنوبی همچنان در اثر ابتلا به کرونا بیمار هستند و این در حالی است که این رقم در ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ۹۸) ۷ هزار و ۳۶۲ نفر بود.

 

کره جنوبی به دلیل بکارگیری روش‌های منعطف به ویژه آزمایش‌های بسیار گسترده از مبتلایان و افراد مشکوک به کرونا، تدابیر قرنطینه منطقه‌ای و موفقیت در کنترل بیماری بدون فلج کردن کشور، به یک نمونه قابل توجه بین‌المللی در مبارزه با کرونا تبدیل شده است.

 

شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در ترکیه به ۷۵ نفر رسید

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه بامداد جمعه اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان باخته و یکهزار و ۱۹۶ تن دیگر به صورت قطعی مبتلا به این ویروس شدند.

 

براین اساس، شمار کل مبتلایان به کووید۱۹ در ترکیه تاکنون ۳ هزار و ۶۲۹ نفر شده و مجموعا ۷۵ نفر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

 

کوجا همچنین اعلام کرد که با انجام ۷ هزار و ۲۸۶ آزمایش کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، این کشور تاکنون حدود ۴۰ هزار تست از افراد مشکوک به ابتلا به کووید۱۹ گرفته است.

 

آمریکا شماره یک کرونای جهان شد

 آمریکا با ثبت 81000 مورد ابتلا به کروناویروس شماره یک جهان شده و چین را پشت سر گذاشت.

 

البته این کشور با اعلام 170 فوتی جدید تعداد کل فوتی‌های خود را 1197 تن اعلام کرد که با 3287 فوتی چینی و 8215 فوتی ایتالیا و 4365 فوتی اسپانیا و 2234 فوتی ایران فاصله زیادی دارد.

 

شمار قربانیان ویروس کرونا در هند به ۱۷ نفر رسید

مقام‌های بهداشتی هند اعلام کردند که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۲۴ نفر و تعداد قربانیان به ۱۷ نفر رسید.

 

این در حالی است که مقام‌های دولت هند در حال بررسی ارائه بسته مشوق‌های اقتصادی به افرادی هستند که وضعیت معیشت آنها در پی ۲۱ روز قرنطینه در خانه، تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

 

شمار مبتلایان به این ویروس در سراسر جهان از مرز نیم میلیون نفر و تعداد قربانیان از ۲۱ هزار نفر گذشته است.

 

ابتلا به ویروس کرونا در چین هنوز ادامه دارد

در حالی که برای سه روز از چین مورد ابتلا با منشأ محلی به ویروس «کووید۱۹» گزارش نشده بود، به نظر می‌رسد شیوع این ویروس در این کشور هنوز ادامه دارد.

 

کمیسیون بهداشت ملی چین بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۵۵ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این میان، ۵۴ نفر از کشورهای خارجی به چین وارد شده‌اند و فقط ۱ مبتلا با منشأ محلی هستند.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اساس آمار اعلامی جدید، طی یک روز گذشته ۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست دادند.

 

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۱۳۴۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۲۹۲ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان چینی، ۷۴۵۸۸ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۳۴۶۰ مورد فعال ابتلا به کرونا در چین وجود دارد.

 

مقامات چین که پیشتر از کاهش سریع روند ابتلا به ویروس کرونا در ماه جاری (مارس) ابراز امیدواری کرده بودند، اکنون نگران ورود افراد مبتلا به این ویروس از کشورهای خارجی هستند زیرا کسب‌وکارهای بیشتری در حال از سرگیری فعالیت خود در این کشور هستند.

 

وبگاه «بلومبرگ» نیز به نقل از مسئولان دولتی شهر «ووهان» گزارش داد که وضعیت قرنطینه و منع آمدوشد از تاریخ هشتم آوریل لغو خواهد شد.

 

پیشتر نیز منابع بیمارستانی گزارش داده بودند که تمام استان‌های این کشور به جز هوبی از اواخر ماه فوریه موفق شدند ابتلای جدید به کروناویروس را متوقف کنند و در استان هوبه نیز احتمالا تا پایان ماه مارس تعداد مبتلایان جدید به صفر خواهد رسید.

 

شمار مبتلایان به کرونا در قزاقستان از 100 نفر عبور کرد

وزارت بهداشت قزاقستان  امروز از شناسایی 12 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

وزارت بهداشت قزاقستان با اعلام این خبر شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا تا عصر روز گذشته در این کشور را 109 نفر عنوان کرد که 61 مورد از آن در «نورسلطان»، 40 مورد شهر «آلماتی»، 2 مورد «قراغندی»، 2 مورد «شیمکنت»، و یک موردی در استان های آلماتی، «آکتوبه»، «ژمبیل»، قزاقستان شمالی ثبت شده است.

 

کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را اعلام کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی برای اولین بار آمار مرتبط با کرونا را در سراسر این کشور اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی بامداد جمعه اعلام کرد که در مجموع ۲ هزار ۲۸۰ نفر از شهروندان این کشور و دو شهروند خارجی همچنین در قرنطینه هستند و افرادی که پس از طی مدت لازم علائم کرونا ندارند، از قرنطینه مرخص شده‌اند.

 

رسانه رسمی کره شمالی پیشتر گفته بود که از ۳۸۰ شهروند خارجی که تحت قرنطینه قرار گرفته‌ بودند، همگی به جز سه نفر پس از آنکه علائم کرونا بروز ندادند، مرخص شدند و اکنون با ترخیص یک نفر دیگر، تنها دو شهروند خارجی در این کشور در قرنطینه به سر می‌برند.

 

این رسانه که از قرنطینه به «نظارت پزشکی» تعبیر می‌کند، گفت افرادی که پس از طی مدت لازم دارای علائم کرونا نباشند، یک به یک مرخص خواهند شد.

 

کره شمالی پیشتر آمار مرتبط با کرونا را در مناطق مختلف این کشور اعلام کرده بود، اما این برای اولین بار است که آمار سراسری را منتشر می‌کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------