تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از مرز نیم میلیون نفر گذشت/ تعداد جان باختگان در ایتالیا به 8 هزار نفر رسید



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در جهان
آمارهای تجمیعی دولت‌ها در اقصی نقاط جهان نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید‌ــ‌۱۹) اکنون از عدد نیم میلیون نفر عبور کرده است.

به گزارش تسنیم، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در مناطق مختلف جهان حاکی از این است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان اکنون به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است.

 

کشور چین که در رسانه‌های غربی به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می‌شود، با ثبت بیش از 81 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا همچنان بیشترین آمار مبتلایان کرونا را در جهان دارد؛ هرچند با توجه به رشد چشمگیر تعداد مبتلایان در ایتالیا و آمریکا انتظار می‌رود که ظرف 24 ساعت آینده این دو کشور از چین پیش بیفتند.

 

بیش از نیمی از افرادی که ابتلای آنها به ویروس کرونا تأیید شده است، ساکن کشورهای اروپایی هستند.

 

بر اساس آخرین آمارهایی که پایگاه اطلاعاتی worldometers به نقل از منابع رسمی منتشر کرده، شمار قربانیان ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به بیش از 22 هزار نفر رسیده است که احتمالاً طی ساعات آینده با انتشار آمارهای جدید، این رقم از 23 هزار نفر عبور خواهد کرد.

 

تاکنون بیش از 120 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان سلامت خود را بازیافته‌اند و اقدامات درمانی برای بهبود حدود 360 هزار نفر دیگر همچنان در جریان است.

 

بیماری ناشی از ویروس کرونا یعنی بیماری «کووید‌ــ‌19»که سازمان بهداشت جهانی (WHO) آن را بیماری همه‌گیر جهانی اعلام کرده است،‌ تاکنون در نزدیک به 200 کشور و قلمرو در نقاط مختلف جهان شیوع یافته است.

 

بیش از 2000 نفر در آفریقا به کرونا مبتلا شده اند

اتحادیه آفریقا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از ۵۴ کشور آفریقایی، ۴۶ کشور گرفتار ویروس کرونا شده اند.

 

طبق این بیانیه، بیشترین آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر آن مربوط به کشورهای شمال آفریقا می شود.

 

شمال آفریقا

در مصر ۴۵۶ نفر بیمار کرونایی گزارش شده که ۲۱ تن از آن جان باختند. در الجزایر افراد مبتلا ۳۰۲ نفر و جان باختگان ۲۱ نفر، در مغرب ۲۲۵ مورد مبتلا و ۶ مورد مرگ و در تونس نیز ۱۷۳ مورد مبتلا و ۵ فوتی گزارش شده است.

 

غرب آفریقا

در غرب آفریقا، بورکینافاسو با ۱۴۶ مورد مبتلا و ۴ جان باخته، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است. در سنگال ۹۹ نفر، در ساحل عاج ۸۰ نفر، گانا ۶۹ نفر و نیجریه نیز ۵۱ نفر به کرونا مبتلا شدند.

 

جنوب آفریقا

بیشتر مبتلایان در این بخش از قاره سیاه در جمهوری جنوب آفریقا هستند. تاکنون ۷۰۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند. در نامیبیا ۶ مورد مبتلا به کرونا، در موزامبیک ۵ مورد، آنگولا ۳ مورد و در زیمباوه ۳ مورد به علاوه یک جان باخته، شناسایی شده است.

 

شرق آفریقا

در کل شرق آفریقا ۱۹۷ کرونایی شناسایی شده که ۳ نفر جان باختند. ۴۸ نفر در موریتوس رصد شده که دو نفر از آن ها جان خود را از دست داده اند. ۴۱ نفر در رواندا، ۲۵ نفر در کنیا، ۱۹ تن در مداگاسکار، ۱۴ نفر در اوگاندا، ۱۲ نفر در اتیوپی، ۱۲ نفر نیز در تانزانیا مبتلا به کرونا شده اند.

 

آفریقای مرکزی

۱۵۰ بیمار کرونایی نیز در آفریقای مرکزی شناسایی شده که ۵ نفر از آنان جان باختند. از این بین، ۷۵ نفر در کامرون مبتلا شدند که یک نفر جان خود را از دست داده است. ۴۸ ابتلا با ۳ فوتی در کنگو، ۹ مورد ابتلا در گینه استوایی و ۶ مورد در گابون و ۵ نفر در جمهوری آفریقای میانه و ۳ نفر نیز در چاد رصد شده است.

 

شمار قربانیان کرونا در اسپانیا به ۴۰۸۹ نفر رسید

وزارت بهداشت اسپانیا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد، تعداد قربانیان ویروس کروتا از 3434 به 4089 رسید.

 

بنابر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، شمار مبتلایان تا روز پنج شنبه به 56188 نفر افزایش یافته است.

 

شیوع ویروس کرونا در اسپانیا طی چند روز گذشته شتاب زیادی به خود گرفته و پس از ایتالیا بیشترین آمار قربانیان را به خود اختصاص داده است.

 

آمار قربانیان کرونا در ایتالیا همچنان صعودی؛ بیش از ۸ هزار نفر جان باختند

 آمار جدید مبتلایان و فوتی های کشور ایتالیا نشان می دهد 8165 نفر در این کشور قربانی ویروس کرونا شده اند و در کل 80539 نفر مبتلا شده اند.

 

طی 24 ساعت گذشته 662 نفر جان باخته اند.

 

مقامات سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد انتظار می‌رود این هفته اوج ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا باشد.

 

دولت ایتالیا به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا مجازات‌ها برای نقض محدودیت‌ها در مبارزه با شیوع این بیماری همه‌گیر را به‌شدت افزایش می‌دهد.

 

بر اساس مصوبه دولت ایتالیا کسی که تست کرونایش مثبت اعلام شده و عمداً از قرنطینه خارج شده است به یک تا 5 سال زندان محکوم می‌شود.

 

۳۶ نفر به مبتلایان کرونا در عراق افزوده شد

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد ۳۶ نفر به تازگی به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۷ نفر دیگر از مبتلایان نیز جان باخته‌اند.

 

۱۶ نفر دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته‌اند.

 

وزارت بهداشت عراق همچنین اعلام کرد جمعا شمار کل مبتلایان به ۳۸۳ نفر رسیده است که در مجموع ۱۰۵ نفر بهبود یافته و ۳۶ نفر جان باخته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------