وزیر بهداشت: سیر صعودی بیماران مبتلا به کرونا در کشور/ اعمال روش‌های دیگر برای کاهش ترددها



اخبار,اخبار پزشکی,وزیر بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموز ش پزشکی گفت: تا به امروز ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را توسط طرح بسیج ملی کرونا غربالگری کردیم که ۵۴۷ هزار نفر از این جمعیت علائم مشکوک به کرونا داشتند.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر گفت: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به عنوان یک طرح  موفق و یک الگوی جهانی جای خود را باز کرده است  و همراهمی مردم با ما تا به امروز بسیار بالا بوده است. تا به امروز ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را توسط این طرح غربالگری کردیم. همچنین ۵۴۷ هزار نفر از این جمعیت علائمی داشتند که از این بین ۷۴ هزار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و همچنین تعداد ۸ هزار نفر به بیمارستان ارجاع شدند که تعداد ۳ هزار نفر را واجد شرایط  نگهداری یا درمان‌های ویژه تشخیص داده شده است.

 

وی ادامه داد: ما از امروز به بعد با توجه به آزمایش‌هایی که در دو سه روز گذشته در بیمارانی که غربالگری کردیم، انجام شد سیر صعودی را در رابطه با موارد ابتلا کرونا خواهیم داشت . این بدان معنی نیست که ما مملکت را در شرایط  بدتری ببینیم بلکه خوشبختانه  ما ممکلت را در شرایط مناسب‎تری نسبت به هفته‌های قبل می‌بینیم. خوشبختانه هم تعداد مرگ‌ها نسبت به ابتلا در حال کم شدن است و هم اینکه طرح غربالگری ما باعث شده که مراجعه به بیمارستان‌ کمتر شود. از طرف دیگر باعث می شود که ما افراد مبتلا را زودتر تشخیص دهیم این تشخیص زودتر باعث می‌شود زنجیره  را زودتر قطع کنیم و ابتلای دیگران را کاهش دهیم و افراد زودتر به قرنطینه برسند این آمار نشان دهنده این است که که ما به شکل فعال به سمت مردم می‌رویم.

 

نمکی افزود: از امروز به بعد نتایج آزمایشگاه های ما که ناشی از غربالگری است و کیس‌های مثبتی که تا دیروز نمشناختیم را معرفی می‌کند و آمار ما یک شیب ملایم افزایش پیدا خواهد کرد  و  این به معنی بدتر شدن شرایط کشور نیست بلکه به معنی این است که ما خودمان سراغ شناسایی موارد ابتلا رفته‌ایم.

 

وزیر بهداشت تاکید کرد: از مردم در خواست می‌کنم به ماندن در منزل ادامه دهند و به ما کمک کنند. ما اکنون در استان گلستان ۲۰۰ تخت خالی داریم که میزان تخت خالی به ۴۰ درصد رسیده است این یعنی در خانه ماندن تاثیرش را گذاشته است.

 

نمکی در پایان گفت: من طرحی را با عنوان فاصله گذاری اجتماعی آماده کرده‌ام که فردا در ستاد ملی کرونا به رییس جمهور ابلاغ خواهد شد. ما علاوه بر خواهش و تمنا از روش های دیگر برای کاهش ترددها استفاده خواهیم کرد که انشالله اگر تصویب شود آن را اعمال خواهیم کرد. البته این طرح بدان معنی نیست که ما قرنطینه‌های سخت، بستن همه جا و هجوم مردم به برخی از مراکز توزیع مواد غذایی را داشته باشیم، این اتفاقات در ایران نخواهد بود  ما تمام تلاشمان این است که به خدمات بهتری ارائه دهیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------