کرونا در 49 ایالت آمریکا با 60 کشته و 3045 مبتلا/ تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا 1800 نفر رسید؛ اعلام فاجعه ملی در آفریقای جنوبی



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در آمریکا
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۳۰۴۵ نفر و آمار فوتی‌ها به ۶۰ نفر افزایش یافته و اکنون به جز یک ایالت همه ایالت‌ها با این ویروس درگیر شده‌اند.

به گزارش فارس، با شدت گرفتن نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا در آمریکا و سرایت این ویروس به ۴۹ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا، رسانه‌های این کشور آمارهای تازه‌ای از موارد ابتلا و فوت ارائه کردند.

 

بنا بر گزارش شبکه «ای‌بی‌سی‌ نیوز»، ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز به جان باختن ۶۰ نفر منجر شده است. از سوی دیگر، «سی‌ان‌ان» و «نیویورک تایمز» هم درباره میزان ابتلا و فوتی‌های ویروس کرونا در آمریکا گزارش‌هایی منتشر کردند.

 

بنا بر گزارش شبکه سی‌ان‌ان، تعداد کشته‌ها در آمریکا در نتیجه ویروس کرونا ۵۸ نفر و میزان مبتلایان ۲۸۱۶ تن بوده است.

 

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که حداقل ۵۹ آمریکایی بر اثر کرونا جان باخته‌ و ۲۷۵۹ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

در حال حاضر از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا ۴۹ ایالت با کرونا درگیر هستند و تنها در «ویرجینیای غربی» ابتلا به این ویروس گزارش نشده است.

 

پایگاه «ورلد مترز» که به صورت آنلاین اخبار شیوع کرونا در جهان را رصد و منتشر می‌کند، تعداد مبتلایان در آمریکا را ۳۰۴۵ نفر اعلام کرده است.

 

ابتلای 2 هزار نفر دیگر به کرونا در اسپانیا

مقامات اسپانیا روز یکشنبه از ابتلای 2 هزار نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا خبر دادند تا بدین ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا از 8 هزار نفر فراتر روند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، همچنین بر اساس اعلام مقامات اسپانیایی، طی 24 ساعت گذشته دست کم 100 نفر در این کشور به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا قربانیان کرونا در اسپانیا از 300 نفر فراتر رود.

 

اعلام وضعیت اضطراری در لبنان

«میشل عون»، رئیس‌جمهوری لبنان،‌ امروز -‌یکشنبه- در پی شیوع ویروس «کرونا» در این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد. 

 

میشل عون با اعلام این خبر گفت که حاضر نخواهد شد در زمینه فراهم کردن امکانات لازم برای حراست از شهروندان هیچ‌گونه مماشاتی به خرج دهد. 

 

وی افزود که اقداماتی سخت‌گیرانه برای مبارزه با این ویروس در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی آن‌ها را اعلام خواهد کرد. تاکنون ۹۹ نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. 

 

کرونا به ازبکستان رسید

وزارت بهداشت ازبکستان روز یکشنبه، نخستین مورد از ابتلا به بیماری کرونا (کووید ۱۹) در این کشور را تایید کرده است.

 

نتیجه آزمایش کرونا از فردی که به تازگی از فرانسه بازگشته بود مثبت اعلام شده است.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۱۶ نفر رسید

وحیدالله مایار سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ۴ مورد مثبت جدید ویروس کرونا در ولایت هرات و یک مورد مثبت در دایکندی به ثبت رسیده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان در این خصوص افرود: با ثبت این ۵ مورد، شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان به ۱۶ نفر رسیده است. ۱۰ نفر در هرات، ۳ نفر در سمنگان، ۱ نفر در کاپیسا، ۱ نفر در بلخ و ۱ نفر دیگر در ولایت دایکندی به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

مایار خاطرنشان کرد: ۲۰۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا تاکنون در آزمایشگاه‌های مرکزی در کابل تست شده و نتایج ۱۹۰ مورد آن منفی بوده است. ۵۶ مشکوک به کرونا در حال آزمایش هستند که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

 

اعلام فاجعه ملی در آفریقای جنوبی  

رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور وضعیت فاجعه ملی اعلام کرد.

 

از تاریخ 18 مارس (28 اسفند) تمامی مدارس این کشور تعطیل می شوند.

 

تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا 1800 نفر رسید

طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۸ نفر دیگر در ایتالیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و مجموع قربانیان در این کشور به بیش از ۱۸۰۰ نفر رسیده است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در امارات و قطر

 وزارت بهداشت امارات از ثبت 12 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به کرونا در امارات به 98 نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت قطر نیز از ابتلای 64 نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان به کرونا در این کشور به 401 نفر رسیده است.

 

از سوی دیگر عربستان سعودی مراکز خرید و مکان‌های تفریحی در منطقه شرقیه را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد.

 

افزایش مبتلایان در آلمان به بیش‌ از ۴۰۰۰ نفر/ ۲۸۸ نفر در اسپانیا جان باختند

کرونا همچنان در اروپا می تازد و قربانیان بیشتری می گیرد.

 

بر اثر شیوع  گسترده ویروس کرونا در آلمان این کشور تصمیم گرفته است از ساعت 8 صبح روز دوشنبه به وقت محلی مرزهای خود با کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس را ببندد. این تصمیم را صدر اعظم آلمان، نخست وزیر ایالت بایرن، نخست وزیر ایالت بادن-وورتمبرگ و نخست وزیر ایالت سارلند در یک گفتگوی تلفنی اتخاذ کردند.

 

بر اساس جدیدترین آمارها شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به 4233 نفر افزایش یافته و تعداد مرگ و میر بر اثر این بیماری هم به 10 نفر افزایش پیدا کرده است. 46 نفر هم تا به حال بهبود یافته اند.

 

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت بیش از صد مرگ در اثر ابتلا به کرونا گزارش شده است. 2 هزار ابتلای جدید به این بیماری هم در عرض 24 ساعت در این کشور گزارش شده است. به این ترتیب در اسپانیا تا به حال 288 مرگ در اثر ابتلا به کرونا و بیش از 7750 مورد ابتلا به این بیماری وجود داشته است.

 

تعداد قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به ۳۵ نفر رسید

 وزارت بهداشت، درمان و مراقبت اجتماعی انگلیس روز یکشنبه از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 35 نفر خبر داد و افزود 14 بیمار دیگری که تست ویروس کرونای آنها مثبت اعلام شد فوت کردند.

 

این وزارت‌خانه همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (کووید‌ــ19) را در این کشور 1,372 نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با روز گذشته 232 مورد افزایش داشته است.

 

ابتلا به کرونا در هند به ۱۰۷ نفر رسید

وزارت بهداشت هند امروز یکشنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۰۷ نفر رسیده است.

 

بر اساس اعلام این خبرگزاری، این تعداد در مقایسه با روز گذشته ۲۳ نفر افزایش داشته است.

 

قزاقستان به علت کرونا حالت اضطراری اعلام کرد

رئیس جمهوری قزاقستان امروز یکشنبه به علت شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در این کشور حالت اضطراری اعلام کرد.

 

به گزارش رویترز از شهر نورسلطان، بر اساس دستور "قاسم جومارت توقایف" ورود به قزاقستان و خروج از این کشور برای همه افراد بجز دیپلماتها و افراد مدعو دولت محدود می شود. شهروندان قزاقستان مجاز به خروج از کشور نیستند و فقط اتباع این کشور می توانند به کشور بازگردند. بر اساس این دستور همچنین قرنطینه سراسری در کشور قزاقستان اعلام می شود.

 

رئیس جمهوری قزاقستان روز دوشنبه از طریق تلویزیون با مردم این کشور صحبت خواهد کرد. حالت اضطراری قرار است تا روز 15 آوریل ( یک ماه دیگر) ادامه داشته باشد.

 

کرونا جان ۳۶ نفر دیگر را در فرانسه گرفت

 اداره بهداشت و درمان فرانسه روز یکشنبه از مرگ 36 نفر دیگر از ویروس کرونا خبر داد و در مجموع تعداد کشته های این ویروس را به 127 نفر رساند و همچنین افزود که بیش از 1000 مورد دیگر به تعداد مبتلایان در طی 24 ساعت گذشته افزوده شد.

 

اداره بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد که در حال حاضر تعداد کل مبتلایان از عدد 4449 در روز شنبه به 5423 مورد افزایش یافته است.

 

تعداد جان‌باختگان بر اثر کرونا در اروپا از ۲۰۰۰ نفر گذشت

ویروس جدید کرونا تاکنون جان بیش از 6 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

 

آخرین آمارها نشان می‌دهد که تاکنون بیش از 160 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا اکنون به کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا تبدیل شده است.

 

آخرین آمارها نشان می‌دهد که تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید19» در قاره اروپا از 2 هزار نفر فراتر رفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------