شمار تلفات مسمومیت با الکل در فارس 9 نفر اعلام شد/ افزایش قربانیان الکل تقلبی در خوزستان به 48 نفر



اخبار,اخبار پزشکی,مسمومیت با الکل
رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: ۹ نفر در این استان بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن جان خود را از دست دادند.

محمد جواد مرادیان رییس  اورژانس فارس جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۱۲۸ نفر به علت مسمومیت با الکل به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۱۹ نفر بستری شده‌اند.

 

او ادامه داد: ۷۸ نفر از مراجعان در شیراز و ۴۱ نفر نیز در سایر شهرستان‌های استان بستری شده‌اند.

 

وی افزود: شایعه غلط تاثیر مصرف الکل به شکل خوراکی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا سبب روی آوردن برخی افراد به مصرف الکل و مسمومیت با آن شده است.

 

مرادیان ادامه داد: مصرف الکل به شکل خوراکی هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ندارد و می‌تواند به مسمومیت شدید و مرگ مصرف کننده منتهی شود.

 

 رییس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی استان فارس به شهروندان توصیه کرد که ضمن توجه به هشدارهای پزشکی، از خروج غیر ضروری از منزل خودداری و اقلام بهداشتی مورد نیاز را در صورت ضرورت از داروخانه‌ها و سایر منابع معتبر تهیه کنند.

 

افزایش قربانیان الکل تقلبی در خوزستان به ٤٨ نفر

فارس نوشت: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با احتساب ۱۱ نفر جدید،  جمعا در ۶ روزه گذشته، ۵۹۴ مورد بر اثر مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان که عمدتا از اهواز بوده‌اند به مراکز درمانی مراجعه کرده که از این تعداد، متاسفانه ٤٨  نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------