آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

«ترامپ» و «ملک سلمان» بر حفظ روابط دفاعی فی مابین تأکید کردند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ  و  ملک سلمان
رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی در گفتگویی تلفنی بار دیگر بر «مشارکت دفاعی مستحکم میان ایالات متحده آمریکا- عربستان سعودی تأکید کردند». 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در بحبوحه اختلاف نظرها بر سر مازاد تولید نفت عربستان سعودی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ملک سلمان» پادشاه عربستان سعودی در گفتگویی تلفنی بار دیگر بر «مشارکت دفاعی مستحکم میان ایالات متحده آمریکا- عربستان سعودی تأکید کردند.

 

این گفتگوی تلفنی یک روز پس از انتشار گزارشهایی مختلف در خصوص قصد آمریکا برای خروج دو سامانه ضد موشکی پاتریوت از خاک عربستان سعودی صورت گرفت.

 

گفتنی است که این سامانه دفاعی به بهانه مقابله با توان موشکی ایران در خاک عربستان مستقر شده بود.

 

ترامپ ماه میلادی گذشته کوشید تا عربستان را به توقف تولید نفت متقاعد سازد زیرا همزمان با مراحل اولیه شیوع بیماری کووید -۱۹ در سرتاسر جهان، این مازاد تولید فشار بسیاری بر تولیدکنندگان نفت آمریکا وارد می کرد.

 

«جود دیر» سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: «رهبران دو کشور در مورد اهمیت ثبات در بازارهای جهانی انرژی توافق و بر مشارکت دفاعی مستحکم میان ایالات متحده- سعودی مجدداً تأکید کردند. رئیس جمهور و ملک سلمان همچنین در مورد موضوعات مهم و حساس منطقه ای و دو جانبه و همکاری خود به عنوان رهبران جی۷ و جی ۲۰ بحث و گفتگو کردند».

 

لازم به ذکر است که این بیانیه بطور روشن بیان نکرد سرنوشت این سامانه های پاتریوت چه خواهد شد. کاخ سفید نیز از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

 

عربستان سعودی نیز با صدور بیانیه ای در خصوص این گفتگوی تلفنی اعلام کرد که «ترامپ بر تعهد و التزام آمریکا به حراست از منافع خود و امنیت متحدانش در منطقه تأکید کرده و مصمم است که با هرآنچه این امنیت را بی ثبات می سازد، مقابله کند. ترامپ همچنین حمایت آمریکا از تمام تلاشها جهت دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران یمن را تکرار کرد».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------