آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اقدام کاخ سفید برای محدود کردن حضور مقامات ستاد مقابله با کرونا در کنگره



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کاخ سفید
کاخ سفید در یادداشتی به کمیته‌های کنگره آمریکا اظهار کرده که هیچ عضوی از ستاد مقابله با کرونای دولت نمی‌تواند موافقت کند که در کنگره شهادت دهد، مگر آن که این دعوت صراحتا از سوی رییس دفتر ریاست جمهوری تایید شود. این مساله خشم دموکرات‌هایی را به دنبال داشته که این اقدام را مانعی برای جمع‌آوری اطلاعات درباره واکنش آمریکا به این همه‌گیری می‌دانند. 

به گزارش ایسنا، این یادداشت در حالی برای کنگره ارسال شده که کاخ سفید اخیرا دکتر آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ستاد مقابله با کرونای آمریکا را از شهادت در برابر هیئتی در مجلس نمایندگان منع کرد اما اجازه داد که او در جلسه استماعی در سنا حاضر شود.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یادداشت کاخ سفید همچنین به دنبال محدود کردن حضور افراد کلیدی نهادهای فعال در زمینه مقابله با کرونا در کنگره است. در این یادداشت نوشته شده: درخواست‌ها برای حضور کارکنان و منابع وابسته به این نهادها در چنین بحرانی عادی نیست.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا اظهار کرد، اعضای ستاد مقابله با کرونا از نخستین روزهای این همه‌گیری بی‌وقفه در حال کار کردن هستند و نیاز دارند که بر کاری که در حال انجامش هستند، متمرکز شوند، "نه بر آماده شدن برای استماع‌های چهار ساعته و چندین بار در هفته".

 

دموکرات‌ها اما این مساله را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 

چاک شومر، رهبر اقلیت سنا در این باره اظهار کرد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا باید متوجه شود که با جلوگیری از مطرح شدن مسائل علمی و واقعیت، تنها عمر این بحران سلامتی و اقتصادی را طولانی‌تر می‌کند. عدم پذیرش واقعیت از سوی رییس جمهور و تمایلش به پنهان کردن آن یکی از دلایل اصلی عقب ماندن ما از بسیاری کشورهای دیگر در مبارزه با این فاجعه است.

 

رهبر دموکرات سنا همچنین گفت،‌ آنتونی فائوچی احتمالا طی روزهای آتی در سنا شهادت بدهد.

 

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفت، روند تصویب طرح‌های تامین بودجه مربوط به همه‌گیری کرونا از مجلس نمایندگان آغاز می‌شود و قانونگذاران آن باید بتوانند در این زمینه با مقامات دولتی گفتگو و مشورت کنند. پلوسی افزود، رییس دفتر کاخ سفید که تا چندی پیش در مجلس نمایندگان فعالیت داشته، می‌داند که قانونگذاران احتمالا بر دانستن واقعیت‌ها پافشاری می‌کنند و کاخ سفید "احتمالا از واقعیت می‌ترسد".

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------