جان برنان: با گزارش جنجالی سنا عملکرد جامعه اطلاعاتی آمریکا تایید شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , جان برنان
مدیر سابق سیا با اشاره به گزارش اطلاعاتی جدید یک کمیته تحت رهبری جمهوری‌خواهان آمریکا گفت، این تایید می‌کند که هیچ "حقه‌ای" پشت یافته‌هایی که از نفوذ روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ با هدف کمک به دونالد ترامپ حکایت داشت، نبوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پولتیکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مکررا در تلاش برای تضعیف تحقیق جامعه اطلاعاتی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بوده است.

 

جان برنان، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در نگارش این گزارش اطلاعاتی که به تحقیقات رابرت مولر، رئیس شورای ویژه درباره تلاش‌های روسیه برای نفوذ در انتخابات ۲۰۱۶ منتهی شد، کمک کرد.

 

او به پایگاه پولتیکو گفت که یافته‌های این کمیته سنا تاکیدهای مکرر ترامپ درباره اینکه این تحقیق تحت تاثیر هر چه به جز حقیقت‌یابی قرار داشته، تضعیف کرد.  

 

مدیر سابق سیا افزود: فقط بسیار خوشحالم که این کمیته اطلاعات مجلس سنا دیروز گزارشی را منتشر کرد که ارزیابی جامع اطلاعاتی در مورد دخالت روسیه در انتخابات در سال ۲۰۱۶ برای کمک به دونالد ترامپ را کاملاً تأیید کرد. دونالد ترامپ همچنان همه این موارد را فریب و حقه می‌خواند. آن‌ها اینطور نیستند. تنها حقه نوع برداشت او از حقایق است. این فریب است. فکر می‌کنم به این دلیل است که او این ناامنی کاملاً قابل درک درباره کاری را که انجام داده است، دارد -خوب، این کاری است که دیگران انجام داده‌اند.

 

محتوای یک گزارش دوحزبی سنای آمریکا که اخیرا از حالت محرمانه خارج و منتشر شده، نشان می‌دهد کمیته اطلاعات این مجلس با یافته‌های آژانس‌های جاسوسی این کشور مبنی بر اینکه روسیه در تلاش برای پشتیبانی از کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ بوده، موافق بوده است.

 

این گزارش دریافته که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، آژانس امنیت ملی و دفتر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) مبانی منسجم و محکمی برای گرفتن این نتیجه که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای تضعیف هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تلاش کرده، داشته‌اند.

 

ترامپ که مکررا به هرگونه ارزیابی در خصوص مداخله خارجی به نفع وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حمله کرده است، در عین حال تلاش کرده تا اعتبار این نتیجه‌گیری سازمان‌های اطلاعاتی کشورش را نیز رد کرده و آن را تلاشی با انگیزه سیاسی از سوی یک به اصطلاح "دولت پنهان" قلمداد کند. روسیه نیز به نوبه خود دست داشتنش در هرگونه تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------