سنای آمریکا به دنبال تصویب بسته حمایتی ۴۵۰ میلیارد دلاری ضد کرونا/آغاز به کار فعالیت‌های تجاری در برخی ایالات



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سنای آمریکا
کنگره آمریکا در حالی به رای گیری برای بسته حمایتی ۴۵۰ میلیارد دلاری به منظور کمک به مشاغل کوچک و بیمارستان‌های آسیب دیده از همه گیری ویروس کرونا نزدیک شده که رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرد، مذاکره کنندگان بر روی اصول این بسته توافق کرده‌اند و سنا قرار است در جلسه امروز (سه شنبه) احتمالا به آن رای دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بیش از یک هفته است که بر سر اینکه چه چیزی شامل دور چهارم کمک‌های مالی شود که هدفش کاهش بار اقتصادی ناشی از ویروس کرونا است، بحث می‌کنند.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: مذاکره کنندگان دو طرف هنوز در حال گفتگو هستند. من خیلی خوشبین و امیدوارم که ما به یک اتفاق نظر برسیم. به عقیده من، ما با اصول قانونگذاری به توافق رسیده‌ایم که این چیز خوبی است. حالا در انتظار اقدام نهایی هستیم.

 

وی ادامه داد، ۱۲۰ میلیارد دلار برای کمک به مشاغل خرد در نظر گرفته شده و دموکرات‌ها به دنبال ۷۵ میلیارد دلار دیگر برای کمک به بیمارستان‌ها و ۲۵ میلیارد دلار هم برای انجام آزمایش‌های مربوط به کرونا هستند.

 

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا نیز گفت: از آنجا که این مساله بسیار فوری است، من از سنا خواستم تا بار دیگر نشست تشکیل دهد و رهبر دموکرات‌ها با این درخواست من موافقت کرد.

 

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یک نشست خبری گفت،‌ امیدوار است که مذاکره کنندگان کنگره به زودی در این زمینه به توافق برسند.

 

آغاز به کار فعالیت‌های تجاری در برخی ایالات آمریکا

فعالیت‌های تجاری در چند ایالت آمریکا با برداشته شدن بخشی از محدودیت‌های اعمال شده در واکنش به شیوع کروناویروس در حال از سر گرفته شدن است و در همین راستا شرکت "بوئینگ" و دست کم یک شرکت آمریکایی دیگر تولید تجهیزات سنگین، از روز دوشنبه تولید خود را از سر گرفتند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پرس اسوسیشن، این در حالی است که نگرانی‌ها نسبت به تداوم شیوع کروناویروس ادامه دارد.

 

این بازگشایی‌ها در حالی رخ داده‌اند که دورنمای اقتصادی تیره و تاری در پیش روی آمریکا با منفی شدن ارزش نفت این کشور قرار گرفته است.

 

شرکت بوئینگ اعلام کرد، طی روزهای اخیر حدود ۲۷۰۰۰ تن را برای خط تولید هواپیماهای مسافربری خود در تاسیساتش در سیاتل به سر کار باز می‌گرداند اما تدابیری را در راستای مقابله با شیوع کرونا از جمله الزام به گذاشتن ماسک و پراکنده کردن شیفت‌های کاری اعمال می‌کند.

 

دوسان بابکت، یک شرکت بزرگ تولید تجهیزات کشاورزی و بزرگترین تولید کننده در ایالت داکوتای شمالی بازگشت حدود ۲۲۰۰ کارگر خود به سه کارخانه‌اش در اطراف ایالت را اعلام کرده است.

 

انتظار می‌رود شرکت‌های تجاری که مجددا فعالیت‌شان را در آمریکا از سرگرفته‌اند نسبت به کاخ سفید در زمانی که در حالی توزیع میلیاردها دلار کمک به این شرکت‌ها است حسن نیت در پیش بگیرند.

 

دونالد ترامپ در اقدامی مناقشه برانگیز که ابعاد سیاسی به خود گرفته به دنبال اجرای طرح شروع مجدد فعالیت‌های اقتصادی در کشورش و برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های مربوط به مقابله با کرونا است و در عین حال معترضان در چند ایالت که با تصمیم‌ فرمانداران ایالت‌هایشان برای برداشتن تدریجی محدودیت‌ها مخالفند را تشویق کرده است.

 

چند ایالت که اغلب آنها تحت رهبری جمهوری‌خواهان بوده‌اند اقدام به کم کردن محدودیت‌ها کرده‌اند و روز دوشنبه اعلام کردند که گام‌های بیشتری را برای بازگشایی اقتصادهایشان اتخاذ خواهند کرد.

 

برایان کمپ، فرماندار ایالت جورجیا اعلام کرد، باشگاه‌های ورزشی،‌ آرایشگاه‌ها، سالن‌های بولینگ و سالن‌های تتو کاری جزو اصنافی هستند که می‌توانند به شرط پیروی مالکان آنها از تدابیر سفت و سخت فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی مجددا شروع به کار کنند.

 

بیل لی، فرماندار تنسی نیز اعلام کرد که اصناف در اغلب نقاط این ایالت از هفته آینده فعالیت‌های اقتصادی را مجددا آغاز خواهند کرد هر چند که این دستور مناطقی که بزرگترین شهرها را نظیر نشویل و ممفیس دارند پوشش نمی‌دهد.

 

جین جاستیس، فرماندار جمهوری‌خواه ویرجینیای غربی هم اظهار کرد، به بیمارستان‌ها اجازه خواهد داد در صورت رعایت یک سری معیارها درمان‌های غیر اورژانسی را شروع کنند.

 

جارد پولیس، فرماندار دموکرات ایالت کلرادو هم گفت، از هفته بعد در صورت اجرای تدابیر سفت و سخت فاصله گذاری اجتماعی و دیگر تدابیر محافظتی، اجازه به برداشته شدن الزام در خانه ماندن می‌دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------