آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

حضور سرکرده جدید داعش در عراق/کارشناسان هویت وی را تأیید کردند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,داعش
شبکه خبری سومریه از حضور سرکرده گروهک تروریستی داعش در عراق و تأیید هویت وی توسط کارشناسان عراقی و آمریکایی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، شبکه خبری سومریه روز دوشنبه به نقل از نیروهای امنیتی عراق گزارش داد «أبو ابراهیم القریشی» که پس از هلاکت «ابوبکر البغدادی» به سمت سرکرده جدید گروه تروریستی داعش انتخاب شد، در عراق مستقر است و کارشناسان عراقی و آمریکایی هویت وی را تأیید کرده اند.

 

این منبع آگاه در نیروهای امنیتی عراق به شبکه سومریه گفت: «شواهدی محرز نشان می دهد القریشی در عراق حضور دارد، و تنها حلقه محدودی از سرکردگان داعش می دانند که [او] چه گونه ظاهری دارد».

 

گفتنی است که یک تیم مشترک از متخصصان عراقی و آمریکایی از ماه فوریه تاکنون برای شناسایی و تعیین هویت سرکرده جدید داعش مشغول فعالیت هستند.

 

این منبع آگاه گفت: «گروهک [تروریستی] داعش در ماه جاری و در آخرین هفته ماه مارس به یک سری حملات دست زد که نشان می دهد سرکرده جدید آن قادر بوده یک کانال ارتباطی با اعضای باقیمانده این گروهک برقرار نماید».

 

آژانسهای امنیتی عراق در حال حاضر عملیاتهای ویژه جستجو را برای یافتن محل اختفای این تروریست داعشی، به ویژه در استانهای صلاح الدین و کرکوک در شمال عراق و همچنین مناطق کوهستانی و بیابانی آغاز کرده اند.

 

گفتنی است که در اکتبر ۲۰۱۹، کاخ سفید اعلام کرد که البغدادی در جریان یک عملیات ویژه توسط نیروهای آمریکا در سوریه کشته شده است. در همین ارتباط، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از روسیه، ترکیه، سوریه، عراق و کُردهای سوریه برای کمک و مساعدت در عملیات به هلاکت رساندن این سرکرده گروه تروریستی قدردانی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------