سناتور آمریکایی خواستار ریاست«بیل گیتس» بر سازمان بهداشت جهانی شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
یک سناتور ارشد و جمهوری خواه سنای آمریکا در حساب توئیتری خود خواستار ریاست موسس شرکت کامپیوتری مایکروسافت بر سازمان بهداشت جهانی شده است. 

به گزارش مهر، «لیندسی گراهام» سناتور ارشد و جمهوری خواه سنای آمریکا در حساب توئیتری خود، از اقدام عجیب اخیر دولت این کشور در قطع کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی حمایت کرد.

 

گراهام در این ارتباط مدعی شده است: تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی رفتار و رهبری‌اش تغییر کند، بهترین کار برای تأمین منافع آمریکا، قطع بودجه و کمک مالی به این سازمان است.

 

این سناتور جمهوری خواه در ادامه با اشاره به سازمان تجارت جهانی، این سازمان را به اقدامات آهسته و کند و سرپوش گذاشتن اقدامات فریبنده چین متهم کرد.

 

لیندسی گراهام در ادامه همچنین حملات خود را به رئیس سازمان بهداشت جهانی متمرکز کرده و او را ناتوان دانسته که فقط از چین حمایت می‌کند. به گفته گراهام قطع کمک آمریکا به سازمان بهداشت جهانی به موقع بوده است.

 

این سناتور جمهوری خواه در عین حال با نام آوردن از «بیل گیتس»، مؤسس شرکت مایکروسافت، فردی مانند او را گزینه مناسبی برای مسئولیت سازمان بهداشت جهانی دانسته است.

 

گراهام همچنین گفته است که از افزایش بودجه و کمک مالی به سازمان بهداشت جهانی حمایت می‌کرد، اگر کسی مثل بیل گیتس مسئولیت سازمان بهداشت جهانی را در دست داشت.

 

به تازگی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که به دولت دستور داده است کمک آمریکا به بودجه سازمان بهداشت جهانی (دبلیو اچ او) را معلق کند. او گفت که سازمان بهداشت جهانی در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی جهانی ویروس کرونا ناکام مانده است.

 

این اقدام ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی با خشم و واکنش‌های منفی جهانی روبرو شده و از جمله در واکنش به تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا، «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از این تصمیم ترامپ درباره قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و خواستار آن شد که به جای اتهام‌زنی، برای اتخاذ رویکردی جهانی در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

 

از سوی دیگر، «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی و قطع کمک‌های مالی به این سازمان واکنش نشان داد و در این ارتباط گفت: عمیقاً از تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک‌های مالی به سازمان بهداشت جهانی متأسفم.

  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------