مجادله فرماندار نیویورک با ترامپ: پادشاه نداریم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,فرماندار نیویورک
فرماندار نیویورک در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود برای بازگشایی اقتصاد، اختیار تام دارد گفت ما در این کشور پادشاه نداریم. 

 اندرو کومو روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره آخرین وضعیت کرونا در این ایالت، با تاکید بر اینکه کسی دوست ندارد که فعالیت‌ها بسته باشد، تاکید کرد که بازگشایی این فعالیت‌ها باید حساب شده و با هماهنگی سایر بخش‌ها انجام شود.

 

وی افزود: رئیس جمهوری شب گذشته گفت که او برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد. از نظر من این اتفاق رخ نخواهد داد. این فرمانداران هستند که می‌دانند چه تعداد مبتلا شده‌اند و چه تعداد جان باخته‌اند و شرایط چگونه است. از این رو باید بسیار هوشمندانه عمل کرد.

 

فرماندار نیویورک تاکید کرد: رابطه دولت فدرال این است که مرکز دموکراسی ما باشد. اختیاراتی که بنیانگذاران به ایالت‌ها داده‌اند اساس فدرالیزم در این کشور است. ما در این کشور، پادشاه نداریم بلکه بالاتر از آن را داریم که قانون اساسی است.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم در واکنش به این اظهارات در یادداشت توئیتری خود گفت کومو روزانه و حتی هر ساعت زنگ می‌زده و التماس می‌کرده است تا فراتر از مسئولیت دولت همچون بیمارستان‌های جدید، تخت بیمارستانی، دستگاه‌های تنفسی و مانند آن انجام شود.

 

وی ادامه داد: من همه اینها را برای او و هر کسی دیگر انجام داده‌ام و اکنون او به نظر می‌رسد که می‌خواهد مستقل باشد. این اتفاق نخواهد افتاد.

 

اما رئیس جمهوری آمریکا پیام توئیتی دیگری هم فرستاد که می‌تواند تاییدی بر نظریه فرماندار نیویورک در نگاه نهایی ترامپ به قدرت یعنی پادشاهی است.

 

ترامپ به فیلمی به نام «سرکشی در بانتی» اشاره می‌کند که در آن فرمانده کشتی که مردی وسوسه‌انگیز و پارانوئید است، افراد تحت امر خود را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

 

به نظر می‌رسد رئیس جمهوری آمریکا، تلاش‌های فرمانداران دموکرات ایالاتی همچون کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک و پنسیلوانیا را برای ادعا درمورد این که قدرت پایان دادن به توصیه ماندن در خانه و پایان دادن به ویروس کرونا دارند، در تناقض با خود می‌بیند. ادعایی که می گوید نسبت به ایالت‌ها اقتدار کامل دارد.

 

رئیس جمهوری آمریکا در این یادداشت خود نوشت: به فرمانداران دموکرات بگویید که «سرکشی در بانتی» یکی از یکی از فیلم‌های مورد علاقه من در تمام مدت بود. سرکشی خوب قدیمی برای اکنون و آینده، مهیج و روحیه دهنده برای تماشا است به ویژه وقتی که متجاوزان بسیار به کاپیتان احتیاج دارند. بیش از حد آسان است.

 

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا این ساعت، در ایالت متحده آمریکا ۵۷۲ هزار و ۶۸۹ نفر مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده‌اند و ۲۳ هزار و ۱۳۴ نفر هم دیگر در این دنیا حضور ندارند.

 

این رقم در ایالت نیویورک، ۱۰۶ هزار و ۷۶۳ نفر مبتلا به این بیماری و هفت هزار و ۳۴۹ نفر هم جان باخته‌ هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------