آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

انتقادها از ترامپ به خاطر اخراج بازرس پنتاگون بالا گرفت



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,نانسی پلوسی
رییس مجلس نمایندگان آمریکا اخراج بازرس پنتاگون را که برای نظارت بر طرح محرک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری انتخاب شده بود، اقدامی برای تضعیف نهادهای نظارتی دانست. 

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را به اقدام برای تضعیف نظارت بر قانون محرک اقتصادی متهم کرد.

 

پلوسی گفت که ترامپ فکر می‌کند او باید تنها کسی باشد که به اجرای این قانون نظارت می‌کند، این قانون با رییس جمهوری هماهنگ نمی‌شود، بلکه با نحوه پیاده‌سازی هماهنگ می‌شود و هرجایی که پول باشد، همیشه تقلب هم هست.

 

«جک رید» سناتور دموکرات آمریکایی نیز در پیامی توییتری به انتقاد از این اقدام ترامپ پرداخت. وی نوشت: ظاهرا رییس جمهوری ترامپ درگیر اصلاح نژادی ناظران دولتی شده است که تهدید واقعی علیه حکمرانی خوب و نظارت مستقل است.

 

این سناتور دمکرات گفت که ترامپ باید توضیح دهد که چرا بازرس پنتاگون را اخراج کرده و وعده داد که این موضوع را پیگیری کرده و ترامپ را پاسخگو کند.

 

رسانه‌هایی آمریکایی روز سه‌شنبه گزارش دادند که ترامپ شب گذشته بازرس کل پنتاگون را که برای نظارت بر اجرای طرح محرک اقتصادی ۲ تریلیون دلاری انتخاب شده بود، برکنار کرد.

 

اخراج «گلن فاین» بازرس کل پنتاگون در عمل به معنای برکناری او از نظارت بر اجرای طرح محرک اقتصادی است که از سوی کنگره آمریکا برای مقابله با اثرات اقتصادی شیوع کرونا در ایالات متحده تصویب شده بود.

 

فاین از سوی بازرسان کل آمریکا برای ریاست «کمیته مسوولیت واکنش به همه‌گیری» انتخاب شده بود؛ کمیته‌ای که هدف از تشکیلش نظارت بر اجرا و هزینه‌کرد این محرک اقتصادی است.

 

رییس این کمیته اختیار صدور احضاریه و تحقیق و بازرسی از همه مقام‌های داخل و خارج از حکومت را داشت.

 

ترامپ چند روز پیش هم «مایکل اتکینسون» بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را به دلیل بی‌اعتمادی به او اخراج کرد که انتقاد تند اعضای کنگره از جمله «آدام شیف» رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان را به دنبال داشت.

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------