سی‌ان‌ان: ترامپ مانع از پاسخگویی پزشک کارگروه مقابله با کرونا شد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ترامپ
شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اقدامی که تعجب مخاطبان آمریکایی را موجب شد، به طور علنی از پاسخ دادن دکتر «آنتونی فائوچی» پزشک کارگروه مقابله با کرونا به پرسش خبرنگار این رسانه درباره داروی درمانی این ویروس جلوگیری کرد. 

شبکه سی‌ان‌ان امروز(دوشنبه ۱۸ فروردین) با پخش تصاویری از برخورد رئیس جمهوری آمریکا گزارش داد، خبرنگار این شبکه که پیشتر درباره استفاده از داروی « هیدروکسی کلرو کوئین - Hydroxychloroquine » که مورد تاکید شخص ترامپ برای درمان ویروس کروناست، از مطرح کردن دوباره این پرسش از دکتر « آنتونی فائوچی - Anthony Fauci » مقام عالی بهداشتی کارگروه مقابله با ویروس کرونا کاخ سفید جلوگیری کرد.

 

بنابراین گزارش، پس از پایان پاسخ و اظهارات ترامپ و در جریان پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان از فائوچی که تا چه اندازه می توان به مصرف این دارو اطمینان داشت، ترامپ مانع پاسخ فائوچی شد و با خبرنگار این شبکه خبری برخورد مستقیم کرد.

 

ترامپ با حمله به خبرنگار سی ان ان می گوید: « چته! چندبار این سئوال را می‌پرسی! ۱۵ بار این سئوال را مطرح کردی و من جوابت را دادم.»

 

خبرنگار سی‌ان‌ان می‌گوید: «ایشون کارشناسن هستن و شما... ؛

ترامپ جلو آمده و می‌گوید: «می‌خواهم که نپرسی، ۱۵ بار آن را پرسیدی!»

 

فائوچی پیش از این و در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی. بی. اس» در مورد استفاده از این دارو و یا دیگر داروها برای بهبود فرد مبتلا به ویروس کرونا گفته بود، داده‌های پزشکی خود گواه این مطلب است، در برخی موارد بعضی از داروها اثر گذار بوده و در برخی دیگر اثرگذار نیست.

 

هیدروکسی کلروکین دارویی است که برای درمان انواع معینی از مالاریا به کار می‌رود؛ همچنین کاربردهایی در درمان روماتیسم مفصلی دارد.

 

بنابر گزارش تارنمای خبری «اینترسپت - theintercept » در اوایل ماه مارس یک زوج ۶۱ و ۶۸ ساله اهل ایالت آریزونا پس از شنیدن سخنان دونالد ترامپ از تلویزیون درباره امکان استفاده از این دارو و از بیم آنکه از بیماری کووید-۱۹ جان ندهند، از آن استفاده کرده و اندک زمانی راهی بیمارستان شده که یکی از آنها جان سپرد و دیگری با شرایط وخیمی در بیمارستان ماند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------