آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائيل و اوکراین

قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و اسرائیل و دیگر متحدان این کشور،…

"عدم شیوع ویروس کرونا در کره شمالی غیرممکن است"



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,ویروس کرونا
کره شمالی می‌گوید هیچ موردی از ابتلا به کووید ۱۹ ندارد اما کارشناسان این ادعا را سرپوشی بر وضعیت واقعی این کشور می‌دانند. 

به گزارش ایسنا، جونگ پاک، کارشناس سابق سیا در امور کره شمالی به شبکه فاکس نیوز گفت: غیرممکن است که کره شمالی یک مورد ابتلا به کروناویروس هم نداشته باشد.

 

به گفته این کارشناس، این ادعا می‌تواند هدف منحرف کردن توجه از اقتصاد و وضعیت حقوق بشر در این کشور را دنبال کند.

 

به گزارش روزنامه دیلی میل، مقامات کره شمالی گفته‌اند از میان بیش از ۵۴۰۰ تنی که از قرنطینه آزاد شده‌اند، هیچ موردی از ابتلا به کرونا وجود نداشته است.

 

رابرت آبرامز، فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه شبه‌ جزیره کره با اشاره به فعالیت نظامی اندک اخیر کره شمالی، آن را یکی از نشانه‌های درگیری این کشور با کرونا دانسته است.

 

او در این باره گفته: این کشور در انزوا است بنابراین نمی‌توانیم موکدا بگوییم مواردی از ابتلا دارند اما مطمئنیم که چنین است.

 

وی افزود: چیزی که می‌دانم این است که نیروهای مسلح آن‌ها حدود ۳۰ روز در قرنطینه بوده و به تازگی آموزش‌های معمول خود را از سر گرفته‌اند.

 

برخی از کارشناسان معتقدند که مشکلات تغذیه در کره شمالی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، ممکن است به گسترش عظیم کرونا در این کشور دامن بزند اما سرکوب‌های حکومت این کشور نیز در تضاد با ماهیت منفی آن می‌تواند به عدم گسترش این بیماری کمک کند.

 

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته: آمریکا به شدت نگران آسیب پذیری کردم کره شمالی در برابر کرونا است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------