کرونا تا خرداد آینده مهمان آلمان است / دولت سوئد قصد بستن مرزها و مدارس را ندارد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , آلمان
وزیر اقتصاد آلمان پیش بینی کرد که این کشور تا سه ماه آینده درگیر کرونا باشد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان امروز در گفت و گو با شبکه تلویزیونی داخلی آر تی ال پیش بینی کرد که این کشور تا اوائل خرداد با بحران کرونا دست به گریبان باشد.

 

وی گفت: انتظار دارم که کل ماه آوریل و کل ماه مه با پیامدهای (شیوع ویروس کرونا) سر و کار داشته باشیم.

 

آلتمایر پیش بینی کرد که کشورش در این بازه زمانی شاهد "تعداد قابل توجهی ابتلا" به ویروس کرونا باشد.

 

وی افزود: بنابراین به هیچ کس توصیه نمی کنم که انتظار پایان یافتن این (شیوع کرونا) را ظرف هشت روز داشته باشد. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیروز پیش بینی کرد که تا اواسط تابستان آینده بحران کرونا در این کشور پایان یابد.

 

از دی ماه امسال و شیوع کرونا در چین تاکنون نزدیک به ۱۸۴ هزار نفر در ۱۶۲ کشور جهان مبتلا شده، بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۸۰ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

 

در آلمان نیز بر اساس جدیدترین آمارها هفت هزار و ۵۸۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۱۷ تن جان باخته و ۱۱۰ نفر نیز درمان شده اند.

 

ویروس کرونا در سوئد؛ دولت قصد بستن مرزها و مدارس را ندارد

 دولت سوئد برخلاف همسایگانش که از بیم ورود بیماران مبتلا به ویروس کرونا و تشدید شیوع آن، مرزهای خود را بسته اند و مدارس را تعطیل کرده اند، سیاست متفاوتی اتخاذ کرده است.  

 

آمریکا و اروپا، آمار مبتلایان به کرونا در سوئد تا به امروز بیش از یکهزار و 120 نفر است. دست کم هفت نفر هم در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، با این که وزارت خارجه سوئد همچنان مردم را به خودداری از سفر ترغیب می کند، استفان لوون نخست وزیر این کشور تاکید کرده است که دولتش هنوز برنامه ای برای بستن مرزها ندارد. مدارس سوئد نیز برخلاف همسایگانش همچنان باز هستند و دانش آموزان در کلاس های درس حاضر می شوند.

 

«آندرس تگنال» یک متخصص بیماری های همه گیر در آژانس سلامت عمومی سوئد بر این باور است که شیوع ویروس کرونا در سوئد هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و اگر مردم توصیه های بهداشتی را بویژه در زمینه ماندن در خانه و انجام دورکاری بخوبی مراعات کنند، می توان این بیماری کرونا را مهار کرد.

 

این کارشناس بهداشتی در گفت و گو با رادیو سوئد با اقدامات شدید و سختگیرانه نظیر بستن مرزها، رستوران ها، فروشگاه ها و لغو جلسات و نشست های عمومی که در روزهای اخیر توسط دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ شده است، مخالفت کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که این گونه اقدامات نمی تواند برای یک یا دو روز باشد، چرا که ممکن است این بحران ماه ها ادامه داشته باشد، بنابراین باید تدابیری را مدنظر قرار دهیم که بتوانیم در آینده آنها را ادامه دهیم و نیمه کاره رها نکند.

 

 نخست وزیر سوئد در اظهارات اخیر خود درباره شیوع ویروس کرونا گفت: هفته ها و حتی ماه های پیش رو در زمینه مبارزه با این ویروس بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.

 

لوون در تلویزیون ملی سوئد (اس وی تی) اظهارداشت: عامل مهم این است که سرعت تحولات و شیوع این ویروس روند کاهشی داشته باشد. در حالی که شیوع سریع و افزایش شدید تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس، حالشان وخیم می شود، این موضوع می تواند نظام بهداشت و درمان کشور را  فرسوده و ناکارآمد کند.

 

اسپوتنیک نوشت: در حالی که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله همسایگان نزدیک سوئد شامل دانمارک، نروژ و حتی آلمان برای جلوگیری انتشار بیشتر ویروس کرونا به بستن کامل مرزهای خود نزدیک می شوند، نخست وزیر سوئد همچنان بر توصیه های پیشین خود اصرار دارد: اگر بیمار هستید در خانه بمانید، به دیدار افراد بیمار و سالخورده نروید و بهداشت شخصی از جمله شستن و ضدعفونی کردن دست ها را در اولویت قرار دهید.

 

طی روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای اروپایی باعث مرگ صدها نفر شده است و قاره اروپا را به یکی از مهم ترین کانون های بیماری کرونا در جهان تبدیل کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------