آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

حمله به پایگاه های نظامی در عراق یک چالش امنیتی است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , حمله به پایگاه های نظامی
نخست وزیر پیشبرد امور عراق اعلام کرد که حمله به پایگاه های نظامی موجود در این کشور یک چالش امنیتی خطرناک است و اوضاع را پیچیده تر می کند. 

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، در پی حمله راکتی شامگاه چهارشنبه به پایگاه نظامی «التاجی» بغداد که محل استقرار نیروهای آمریکایی، انگلیسی و سایر نیروهای ائتلاف بین‌الملل موسوم به ضد داعش است، مقامات ارشد عراقی واکنش نشان دادند.

 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

 

در همین رابطه عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق در بیانیه ای درخصوص پیامدهای حمله به نیروهای ائتلاف هشدار داد و خواستار تحقیق در این باره شد.

 

در این بیانیه آمده است: این حمله یک چالش امنیتی خطرناک و اقدام خصمانه به شمار می رود لذا ما خواهان تحقیقات فوری برای شناسایی عاملان این حمله هستیم. عاملان این حمله باید تحت تعقیب قرار گیرند و محاکمه شوند.

 

در ادامه بیانیه تاکید شده است که بغداد تدابیر قاطعی اتخاذ کرده و با هر گونه حمله به پایگاه های نظامی موجود در عراق مقابله خواهد کرد.

 

در این بیانیه با اشاره به اینکه نیروهای ائتلاف با موافقت دولت عراق در این کشور حضور دارند و وظیفه آنها نیز آموزش نیروهای این کشور و مبارزه با گروه تروریستی داعش است، آمده است: تصمیم دولت و پارلمان عراق مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای خارجی، به صورت رسمی به ائتلاف ابلاغ شده و مذاکراتی جدی در این زمینه در جریان است و چنین اقداماتی تنها مانع از تلاش‌های جاری می‌شود و اوضاع را در کشور پیچیده می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------