انتقاد بایدن از بی توجهی ترامپ به افزایش تلفات کرونا در آمریکا/ جو بایدن، پیروز انتخابات درون حزبی هاوایی



اخبار,اخبار بین الملل,جو بایدن
نامزد بالقوه دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، روز گذشته در یک ویدئوی تبلیغاتی تصمیم ترامپ برای بازی کردن گلف در شرایط شیوع ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش فارس، «جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد بالقوه دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، روز گذشته (شنبه)، در ویدئویی تبلیغاتی از تصمیم ترامپ برای بازی کردن گلف در روز یادبود که فردا بیست و پنجم مه سالروز آن است، به شدت انتقاد کرد.

 

به نوشته وبگاه روزنامه «هیل»، بایدن در این ویدئوی تبلیغاتی عنوان می‌کند در حالی که آمار تلفات ناشی از کرونا در آمریکا رو به افزایش، رئیس‌جمهور (ترامپ)، قصد دارد گلف بازی کند.

 

این ویدئوی 30 ثانیه‌ای تصاویری از ترامپ را نشان می‌دهد که در حال بازی گلف در باشگاهی در ویرجینا است. بعد از این تصاویر و در میانه‌های این ویدئو، تصاویر از کارکنان درمانی در بیمارستان‌های آمریکایی را نشان می‌دهد که در انجام تست کرونا روی بیماران مبتلا هستند.

 

جو بایدن، پیروز انتخابات درون حزبی هاوایی

بایدن ۶۳.۲ درصد آراء نهایی را در آراء انتخابی رتبه‌بندی شده در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در هاوایی به دست آورد. این در حالی است که برنی ساندرز، سناتور ایالات متحده از ورمونت، ۳۶.۸ درصد آراء را از آن خود کرد.

 

بایدن، نامزد نهایی احتمالی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تنها نامزد مطرح این انتخابات پس از اعلام کنار گیری سندرز از صحنه رقابت‌ها در ماه گذشته است. سندرز با وجود کناره‌گیری اعلام کرده هم‌چنان در رقابت‌های درون حزبی شرکت می‌کند.

 

براساس تخمین نمایندگان که سی ان ان انجام داده، معاون رئیس جمهور پیشین برای تضمین‌ نامزدی نهایی حزب دموکرات به تقریباً ۴۴۰ نماینده حزبی دیگر احتیاج دارد.

 

مرحله مقدماتی انتخابات حزب دموکرات هاوایی ابتدا قرار بود ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) برگزار شود، اما این حزب رأی‌دهی حضوری را به خاطر بیماری کرونا لغو و سیستم رأی‌دهی از طریق ایمیل را جایگزین آن کرد.

 

به گزارش وب سایت حزب دموکرات، برگه‌های اخذ رأی به هر دموکرات ثبت شده در ایالت که در حزب دموکرات هاوایی نیز عضو شده بود، ارسال شد.

 

روز جمعه به عنوان ضرب‌الاجل بازگرداندن برگه‌های رأی به حزب در ایالت تعیین شد. بر اساس اعلام روز شنبه، بیش از ۷۹ هزار رأی ارسال شده بود و حدود ۳۵ هزار رأی نیز از طریق ایمیل فرستاده شد.

 

حزب دموکرات هاوایی طی بیانیه‌ای در اواخر ماه مارس اعلام کرد: "به خاطر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹، رأی‌گیری حضوری ۴ آوریل لغو شده است.

 

برنده شدن بایدن در هاوایی پس از آن رخ می‌دهد که او طی روزهای گذشته در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالت اورگان آمریکا نیز پیروز شد. رقابت مقدماتی ایالت اورگان حدود ۲۰ سال است که از طریق ایمیل برگزار می‌شود؛ بنابراین برگزاری آن تحت تأثیر بیماری کرونا قرار نگرفت و طبق برنامه قبلی پیش رفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------