تظاهرات در افغانستان ۳۶ کشته و زخمی داشت



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات افغانستان
تظاهرات در اعتراض به توزیع مواد غذایی برای فقر ناشی از ویروس کرونا در مرکز افغانستان به خشونت کشیده شد که در نتیجه هفت نفر کشته و ۲۹ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، یک منبع در شهر فیروزکوه مرکز استان غور در گفت و گوی تلفنی به ایرنا گفت که شماری از شهروندان در اعتراض به توزیع ناعادلانه مواد غذایی و نان خشک تظاهرات کردند که تظاهرات به خشونت کشیده شد.

 

این منبع که از گفتن نام خود خودداری کرد افزود که در این خشونت با شلیک گلوله از سوی ۲ طرف، پنج تن از معترضان و ۲ پلیس کشته و ۱۹ معترض و ۱۰ پلیس هم زخمی شده‌اند.

 

بر پایه این گزارش معترضان ادعا کردند که مواد غذایی و نان خشک بین افراد مستحق توزیع نمی‌شود و در این روند فساد گسترده وجود دارد.

 

برخی منابع خبری نیز شمار کشته‌های این رویداد را هفت نفر اعلام کرده و گفته‌اند که چند پلیس نیز در شلیک متقابل از بین معترضان زخمی و در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

 

«امرالله صالح» معاون رییس جمهوری افغانستان در واکنش به این موضوع گفته که خبر کشته شدن چهار تن از مردم معترض در رابطه با توزیع مواد غذایی در فیروز کوه مرکز استان غور تکان ‌دهنده است.

 

صالح افزوده است که این موضوع را بصورت جدی بررسی خواهند کرد. کمک رسانی به مردم با حرمت به جان، وقار و عزت ‌آنها برای دولت فرض است.

 

دولت افغانستان در پی گزارش‌ها مبنی بر فقر گسترده ناشی از گسترش ویروس کرونا و بیکاری مردم اقدام به توزیع نان خشک کرده بود که از کابل پایتخت افغانستان آغاز و بصورت تدریجی در استان‌ها گسترش یافته است.

 

دولت افغانستان گفته است که ۸۹.۶ میلیارد افغانی را برای توزیع نان خشک به مردم فقیر اختصاص داده است اما برخی منابع خبری و مردم از فساد در روند توزیع نان خشک به مستمندان شکایت دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------