سفر غیرمنتظره پامپئو به افغانستان/ کشته شدن ۵ فرمانده کلیدی طالبان



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد افغانستان شد تا روند اجرای توافق آمریکا – طالبان را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ انتظار می‌رود مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله، رقیب سیاسی او که از پذیرش نتایج انتخابات اخیر این کشور امتناع می‌کند، دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

 

براساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با روند اجرای توافق ماه گذشته آمریکا و شبه‌نظامیان طالبان در دوحه رایزنی می‌کند.

 

 کشته شدن ۵ فرمانده کلیدی طالبان در عملیات نیروهای افغان

یک منبع امنیتی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، این عملیات در واکنش به حمله مسلحانه‌ای انجام شد که در روزهای گذشته جان ۲۲ سرباز افغان را گرفت.

 

به گفته این منبع، نیروهای ویژه افغان شامگاه یکشنبه عملیاتی نظامی علیه یکی از فرماندهان طالبان در منطقه‌ای در زابل انجام دادند که طی آن چندین تن کشته و پنج مظنون دیگر در این حمله بازداشت شدند. علاوه بر این، نیروهای افغان مهاجم اصلی را که به سوی نیروهای دولتی آتش گشوده بود، بازداشت کردند.  

 

اوایل مارس طالبان افغانستان اعلام کرد، به رغم امضای توافق صلح با واشنگتن، همچنان به حملاتش علیه نیروهای دولتی افغانستان ادامه می‌دهد چرا که کابل از آزادی ۵۰۰۰ زندانی طالبان امتناع کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------