یک هفته مقررات منع آمد و شد در بغداد به خاطر کرونا/ برخی شهرهای ونزوئلا قرنطینه شد



اخبار,اخبار بین الملل,منع آمد و شد در بغداد
مقامات عراقی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا،‌ در بغداد یک هفته مقررات منع آمد و شد اعلام کردند. از روز سه‌شنبه،‌۱۷ مارس (۲۷ اسفند) تا ۲۴ مارس (۵ فروردین) در پایتخت این کشور مقررات منع آمد و شد وجود خواهد داشت.

به گزارش فارس، مقامات عراق روز یکشنبه اعلام کردند که با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا یک هفته در بغداد مقررات منع آمد و شد برقرار خواهد بود.

 

بر اساس گفته مقامات عراقی، از روز سه‌شنبه،‌۱۷ مارس (۲۷ اسفند) تا ۲۴ مارس (۵ فروردین) در پایتخت این کشور مقررات منع آمد و شد وجود خواهد داشت.

 

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «دفتر «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق امروز (یکشنبه) خبر داد که وی به همراه «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، در یک نامه مشترک به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق خواستار اعلام حالت فوق‌العاده به مدت یک ماه شده‌اند. 

 

تمامی ادارات بغداد سه روز تعطیل شدند

حمد العطا استاندار بغداد امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، تمامی ادارات بغداد به جز دستگاه‌های امنیتی و مراکز بهداشتی- درمانی و خدماتی از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه تعطیل هستند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است، این تعطیلی اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است و شهروندان باید در منازل خود مانده و به جز شرایط اضطراری از خانه خارج نشوند.

 

العطا در ادامه اطمینان داد که ادارات استان برای مقابله با این کرونا کاملا آماده‌ هستند.

 

همچنین استاندار بغداد تاکید کرد، عتبات مقدسه نیز تصمیماتی را درباره سفرهای زیارتی در پیش خواهند گرفت و صاحبان موکب‌های حسینی باید فعالیت‌هایی برای آگاهی‌ بخشی در زمینه این بیماری را آغاز کنند.

 

«جعفر علاوی» وزیر بهداشت عراق شب گذشته در گفت‌و‌گوی تلویزیونی گفت که در صورت افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کوید-۱۹، باید حالت فوق العاده اعلام شود.

 

بر اساس آخرین آمار،‌ تاکنون ۱۱۱ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

کورونا ادارات دولتی در عربستان را به تعطیلی کشاند

عربستان سعودی ادارات دولتی در این کشور را به جز دو بخش بهداشتی و امنیتی به مدت ۱۶ روز تعطیل کرد.

 

نیکلاس مادورو، کاراکاس و برخی شهرهای دیگر ونزوئلا را قرنطینه کرد

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور ضمن اعلام شرایط اضطراری، اقدامات محدود کننده‌ای از جمله ممنوعیت تجمعات و تعلیق پروازهای هوایی به اروپا و برخی کشورهای همسایه از جمله کلمبیا اعمال کرد. 

 

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مادورو روز یک شنبه از قرنطینه جمعی برای کاراکاس پایتخت این کشور و چندین منطقه دیگر در این کشور خبر داد و دستور داد تمام واحدهای خدماتی و تجاری به غیر از خدمات ضروری نظیر نهادهای درمانی و بهداشتی تعطیل شوند. 

 

اسپوتنیک گزارش داد: دستورات مادورو به این معنی است که ساکنان مناطقی که مشخص شده است باید در خانه‌های خود بمانند و از خانه خارج نشوند. 

 

مادورو که در تلویزیون ملی این کشور سخنرانی میکرد اعلام کرد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور از 10 نفر به 17 نفر افزایش یافته است. 

 

کانادا مرز‌های خود با آمریکا را می‌بندد

جاستین تروودو، نخست‌وزیر کانادا روز یکشنبه بسته شدن مرز‌های این کشور با آمریکا به منظور کاستن از سرعت شیوع ویروس کرونا را غیرمحتمل ندانست.

 

تروودو همچنین اعلام کرد ممکن است در این راستا طرح قرنطینه اجباری برای کسانیکه از خارج وارد کانادا می‌شوند، اجرایی شود.

 

نخست‌وزیر کانادا در خصوص احتمال بستن مرز‌های این کشور با آمریکا و اروپا گفت: «ما اقدامات بسیار جدی را در پیش گرفتیم و هیچ گزینه‌ای را رد نمی‌کنیم.»

 

ماکرون: هیچ راهی به جز اقدام جدی برای مقابله با کرونا نداریم

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (یکشنبه) در دفاع از تصمیم خود برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها در تاریخ تعیین شده، گفت: من ضامن سلامت و جان شهروندان و نیز دموکراسی در کشور هستم.

 

ماکرون پس از آنکه در یکی از حوزه‌های رای‌گیری در شمال این کشور رای خود را به صندوق انداخت، گفت: با اقدام مسؤولانه در کنار یکدیگر این بحران را شکست خواهیم داد.

 

رئیس جمهور فرانسه افزود: تعطیلی مراکز خرید و رستوران‌ها باید انجام می‌شد زیرا بسیاری از مردم در مورد حفظ سلامت خود در برابر این ویروس با آسودگی بیش از حدی رفتار می‌کنند.

 

مدارس و رستوران ها در هلند تعطیل شدند

دولت هلند به منظور جلوگیری از شیوع ویروس همه گیر کرونا دستور داد که تمام مدارس، کافه ها، رستورانها و باشگاههای ورزشی از روز یکشنبه در سرتاسر این کشور تعطیل شوند.

 

افزون بر این، دولت هلند از ۱۷ میلیون شهروند این کشور خواست تا در زمان ترک منزل فاصله خود را با دیگران حفظ کنند.

 

اعلام این تصمیم از سوی دولت هلند در حالی صورت گرفت که موارد ابتلای قطعی به ویروس همه گیر کرونا در این کشور ۱۱۳۵ مورد (با ۲۰ مورد مرگ و میر) اعلام شده است.

 

وزیر آموزش هلند در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که این محدودیتها دست کم تا ششم آوریل (هجدهم فروردین ۹۹) به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

وی در این باره گفت که باز نگه داشتن بسیاری از مدارس با توجه به ابتلای شمار زیادی از معلمان و ماندن آنها در خانه و همچنین به دلیل خطر بیماری غیرممکن است.

 

شایان ذکر است که کابینه «مارک روته» نخست وزیر هلند در ابتدا با بسته شدن مدارس مخالفت کرد، اما در نهایت در برابر فشار مقامات و کارشناسان آموزشی و پزشکی تسلیم شد و تصمیم خود را عوض کرد.

 

فرودگاه‌های لبنان از چهارشنبه بسته می‌شود/ اعلام قرنطینه ۲ هفته‌ای

مقام‌های لبنان اعلام کردند که در پی نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، فرودگاه‌های این کشور از روز چهارشنبه بسته می‌شود.

 

در همین حال مقام‌های مسئول اعلام کردند که لبنان به مدت دو هفته قرنطینه می‌شود.

 

مدارس نیویورک تعطیل شد
شهردار نیویورک تحت فشار سرانجام تصمیم گرفت مدارس این شهر را به دلیل گسترش کروناویروس تعطیل کند.

 

اعلام وضعیت اضطراری در صربستان به خاطر کرونا

آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان شامگاه یکشنبه به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سراسر این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

انگلیس فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را تلافی کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز یکشنبه در اقدامی تلافی‌جویانه و در مقابل فرمان مهاجرتی جدید دونالد ترامپ درباره ممنوعیت سفر انگلیسی‌ها به آمریکا به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، به شهروندان این کشور توصیه کرد که تنها در شرایط اضطرار به آمریکا سفر کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------