اشرف غنی ریاست اجرایی را لغو کرد



اخبار,اخبار بین الملل,اشرف غنی
تلویزیون ملی افغانستان به نقل از منابع معتبر، از لغو ساختار ریاست اجرایی توسط اشرف غنی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تلویزیون ملی افغانستان به نقل از منابع معتبر، از لغو ساختار ریاست اجرائی توسط اشرف غنی خبر داد.

 

این تلویزیون اعلام کرد: منابع معتبر می‌گویند اشرف غنی، رئیس جمهور طی فرمانی ریاست اجرائی را لغو کرده است.

 

بر اساس این گزارش، در فرمان اشرف غنی آمده است: «با صدور این فرمان، هیچ یک از مکتوب‌هایی که از آدرس ریاست اجرائی صادر می‌شود، قابل اجرا نبوده و فاقد اعتبار است.»

 

تاکنون ارگ ریاست جمهوری افغانستان رسما این فرمان را همگانی نساخته و ریاست اجرایی این کشور نیز در این باره چیزی نگفته است.

 

با این حال، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در نشست خبری امروز خود از ریاست اجرایی با عنوان «ریاست اجرائی سابق» یاد کرد.

 

قابل ذکر است که اشرف غنی و عبدالله عبدالله، دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه هفته جاری (۱۹ حوت/ اسفند) به طور جداگانه مراسم تحلیف برگزار کردند.

 

عبدالله در واکنش به حذف ریاست اجرائیه: غنی دیگر رییس‌جمهور افغانستان نیست

«عبدالله عبدالله» در واکنش به لغو حکم ریاست اجرائیه توسط اشرف غنی گفت: غنی دیگر رئیس جمهور افغانستان نبوده و دستوراتش اعتباری ندارد.

 

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از تحلیف رئیس ‌جمهور دولت فراگیر، حکومت وحدت ملی عملاً پایان یافته و رئیس‌جمهور دولت فراگیر به‌زودی رئیس اجراییه دولت را رسماً طی فرمانی معرفی می‌کند.

 

عبدالله تاکید کرد: اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین حکومت وحدت ملی، دیگر رئیس جمهور نیست و فرامین و احکام وی فاقد اعتبار می‌باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------