آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

۷۰۰ فقره سرقت فقط برای هیجان



سارق حرفه‌ای داخل خودرو به بیش از ۷۰۰ فقره سرقت اعتراف کرد و گفت برای هیجان دزدی می‌کرده است.

  به گزارش شرق، چندی قبل در تماسی تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره سرقت داخل خودرو به کلانتری ۱۰۷ فلسطین اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد سارق با یک دستگاه موتورسیکلت پالس NS اقدام به سرقت محتویات صندوق عقب و داخل کابین یک سواری پارک‌شده مقابل مجتمع مسکونی کرده است.

 

 پرونده به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۶ تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد. مال‌باخته با حضور در پلیس آگاهی گفت: خودرو را برای مدت کوتاهی مقابل مجتمع مسکونی محل زندگی خود پارک کردم و پس از بازگشت متوجه سرقت اموال از قبیل یک دستگاه شارژر موبایل، تبلت و هارد اکسترنال به ارزش تقریبی هشت میلیون تومان شدم. او افزود: چندی پیش به پیشنهاد اعضای مجتمع اقدام به نصب دوربین‌های مداربسته در قسمت‌های ورودی مجتمع کردیم و در زمان سرقت، خودرو دقیقا مقابل یکی از دوربین‌ها قرار داشت.

 

 کارآگاهان با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته، موفق به شناسایی یک دستگاه موتورسیکلت پالس آبی‌رنگ که شماره پلاک آن مخدوش بود شدند و مشاهده کردند سرنشین نسبتا جوان آن اقدام به سرقت محتویات داخل کابین و صندوق عقب خودرو می‌کند.

 

 در ادامه پرونده‌ای مشابه با این تفاوت که سارق جوان از یک دستگاه موتورسیکلت مشکی‌رنگ دیگری استفاده کرده بود، به پلیس آگاهی ارجاع شد. با تجزیه‌وتحلیل پرونده‌ها و تجمیع چند پرونده مشابه در سطح شهر تهران، کارآگاهان با یک‌سری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مالک موتورسیکلت‌ها شدند.

 

در ادامه رسیدگی به پرونده، مالک موتورسیکلت که فردی میان‌سال بود، در محل سکونتش دستگیر شد و گفت سه دستگاه موتورسیکلت را برای پسرش که ناصر نام دارد خریداری کرده و حدود یک ماه است که ناصر به منزل سر نزده است. با قوت‌گرفتن این احتمال‌ که سرقت‌ها توسط ناصر صورت گرفته و با توجه به تصاویر به‌دست‌آمده از وی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه او در خیابان مولوی شدند و با هماهنگی بازپرس پرونده در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف تعداد زیادی از انواع لوازم مسروقه از قبیل مدارک شناسایی، ساک ورزشی، کیف دستی، ابزارآلات، ده‌ها دستگاه ضبط خودرو و ... شدند. 

 

سارق جوان در تحقیقات صورت‌گرفته به بیش از ۷۰۰ فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: سرقت‌ها را در مناطق مختلف شهر، به‌ویژه در محدوده‌های مرکزی شهر و خیابان‌های بهارستان و جامی و بازار تهران به تنهایی انجام داده‌ام و اموال مسروقه را به شش نفر مالخر می‌فروختم یا در سایت خریدوفروش اینترنتی آگهی می‌کردم و پول حاصله را صرف خوش‌گذرانی می‌کردم. متهم گفت: هیچ‌گونه نیاز مالی برای انجام سرقت نداشتم و فقط برای هیجان سرقت می‌کردم. از حدود یک سال پیش بود که به‌واسطه پیشنهاد یکی از دوستان خود شروع به مصرف شیشه کردم. اوایل همه‌چیز جنبه تفریح داشت، اما به مرور به مصرف شیشه اعتیاد پیدا کردم، باوجوداین، نیاز مالی انگیزه‌ای برای انجام سرقت‌ها نشد، بلکه هربار پس از مصرف شیشه و برای کسب هیجان بیشتر اقدام به سرقت می‌کردم. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------