خواستگار نخبه در کمین پس انداز زنان مجرد!



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
متهم با جعل عنوان دانشمند هسته ای ،نخبه  و مامور امنیتی از طریق سایت های همسریابی و  مجامع علمی طعمه های خود را شکار می کرد

 رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری خواستگار نخبه قلابی و اغفال دختران مجرد تحصیل کرده و شاغل توسط متهم، گفت: امید است با هوشیاری و همکاری شهروندان ،شاهد دستگیری این نوع متهمان قبل از ارتکاب جرم و مال باختگی آنان باشیم.

 

به گزارش  میزان، سردار "علیرضا لطفی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند کلاهبردار حرفه‌ای را که مدت طولانی از سوی پلیس آگاهی خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، مازندران و کرمانشاه و.... به جرم اغفال و کلاهبرداری از زنان مجرد با شگرد خرید خودرو، سرمایه گذاری خارجی و مهاجرت به همراه وعده ازدواج تحت تعقیب بود، دستگیر کنند.

 

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت با هوشمندی ظرف یک ماه محل اختفای این فرد را در یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه او را که در ساحل دریا درحال گفت وگوی تلفنی با یکی از سوژه‌های خود و با چرب زبانی مشغول مجاب کردن قربانی برای واریز وجه نقد بود ،دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کردند.

 

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: شگرد این کلاهبردار به این صورت بود که از طریق سایت‌های همسریابی و همچنین در محیط‌های علمی یا کاری سوژه مد نظر خود را از بین زنان مجرد شاغل و تحصیل کرده انتخاب می کرد و با معرفی خود به عنوان نخبه علمی، دانشمند هسته‌ای و کارمند نهاد‌های امنیتی و انتظامی و ارائه پروفایل دروغین در شبکه‌های اجتماعی و پیشینه ساختگی تحصیلی یا ادعای سکونت در آمریکا و اروپا اعتماد و توجه افراد را جلب و پس از آماده سازی ذهنی مخاطب به بهانه هایی چون نام نویسی خودروی قسطی، سرمایه گذاری در یکی از کشور‌های اروپایی یا آمریکا  یا وعده ازدواج و مهاجرت، وجوه نقد و سکه از قربانی و حتی اعضای خانواده وی دریافت می‌کرد.

 

وی تصریح کرد: این کلاهبردار همچنین در ارتباطاتش از طریق سایت‌های همسریابی ، بدون ملاقات حضوری با مال باخته و تنها از طریق ارتباط تلفنی و اینترنتی خود را پزشک ساکن آمریکا معرفی می‌کرد که قصد ازدواج در ایران و بازگشت به آمریکا را دارد و در ادامه به بهانه‌های مختلف از مال باخته درخواست پول می‌کرد.

 

سردار لطفی ادامه داد: چیزی که بیشتر از همه باعث شگفتی است این است که مخاطبان این کلاهبردار، دختران تحصیل کرده و شاغلی هستند که انتظار می‌رود به دلیل حضور در جامعه و روابط اجتماعی گسترده به راحتی هر ادعایی را نپذیرند و فریب نخورند. اما در این پرونده با تعداد زیادی از زنان مجردی روبه رو هستیم که بدون تحقیق و بررسی، ادعا‌های فرد را در فضای مجازی پذیرفته اند و حتی برای متهم مبالغ هنگفتی نیز واریز کرده اند.

 

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: پس از دستگیری متهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای آگاه سازی و هشدار به دختران مجرد، مصاحبه تلویزیونی با این کلاهبردار در قالب برنامه پرونده مستند که به صورت هفتگی هر دوشنبه راس ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، برگزار کرد و در ادامه کارشناس آموزش همگانی این یگان نیز با نگارش و درج مقاله آموزشی با عنوان هشدار به دختران مجرد در مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تلاش کرده است تا دختران مجرد را از خطراتی که آنان را در جامعه تهدید می کند، آگاه کند.این مقام ارشد پلیسی افزود: متهم با تکمیل پرونده، تحویل مرجع قضایی شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------