آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

توفان در یزد/ 2 کشته و 600 میلیارد تومان خسارت



اخبار,اخبار حوادث,توفان در یزد
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: توفان شدید شب گذشته باعث مرگ ۲ نفر موتورسوار در شهرستان بافق شد و افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت.

محمود شاکری شمسی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: وزش این توفان از عصر یکشنبه تا نیمه‌ شب ادامه داشت و سرعت آن در ابرکوه به ۱۲۲ کیلومتر و در سایر مناطق استان تا ۶۵ کیلومتر در ساعت رسید.

 

وی ادامه داد: در جریان این توفان به برخی شبکه‌های برق، یک دکل برق فشار قوی، تابلوهای تبلیغاتی و تیرهای برق و درختان در سراسر استان خساراتی وارد شد.

 

این مسوول اظهار کرد: همچنین شکستگی درختان خسارت زیادی را برای باغداران به ویژه باغ‌های پسته، زردآلو و انگور در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و خاتم به همراه داشت.

 

این مسوول پیشتر به ایرنا گفته بود: بر اثر حوادث طبیعی در سال‌جاری مانند سیل، توفان ، بارش تگرگ و سرمازدگی در مجموع هزار و ۲۹۳ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شد.

 

شاکری شمسی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه از این میزان خسارت، ۹۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است، ۱۸۰ میلیارد تومان خسارت سیل، و بقیه هم مربوط به توفان، سرمازدگی و بارش تگرگ است .

 

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زارعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

 

مجموع اراضی قابل کشت استان ۱۷۰ هزار هکتار است که به دلیل تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت و کشت گیاهان کم آبخواه هم‌اکنون ۱۱۴ هزار هکتار آن زیرکشت قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------