آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا باید برای شناسایی موشک‌های ایران آماده باشد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,آمریکا
نشنال اینترست در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، نیروی دریایی جمهوری اسلامی با ایالات متحده در خلیج فارس درگیر شده است.

 

البته این مساله جدیدی نیست اما حوادث هفته گذشته بسیار خطرناک‌تر شد که رئیس جمهور دونالد ترامپ در پیامی در  توئیتر هشدار داد: "من دستور داده ام نیروی دریایی ایالات متحده در صورت آزار و اذیت کشتی های ما در دریا، همه و همه تجهیزات ایرانی را منهدم می کند. "

 

این هشدار توسط مقامات ارشد پنتاگون تکرار شد که گفتند  توئیت رئیس جمهور یک دستور قانونی است و معاون وزیر دفاع ، هفته گذشته به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور هشدار مهمی را برای ایرانیان صادر کرد.

 

اینکه آیا چنین پاسخی لازم است، هنوز جای بحث دارد؛ اما آنچه که بسیار مهم است داشتن یک سیستم اخطار اولیه دقیق و قابل اطمینان است که بتواند موشک‌های ایرانی را قبل از این موارد شناسایی و ردیابی کند چرا که عدم وجود این تکنولوژی برای آمریکا  یک تهدید محسوب می‌شود.

 

نگرانی دیگر نیروی دریایی ایالات متحده حمله موشکی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. نیروی دریایی ایالات متحده مجددا تأیید کرده است که در صورت افزایش تنش  باید آماده حمله یا ضد حمله باشد.

 

دشمن قبل از آنکه بتواند ناوهای جنگی ایالات متحده را هدف بگیرد باید  با استفاده  سیستم های هشدار دهنده زود هنگام این تهدید خنثی شود.اما فناوری شبکه می تواند در جمع آوری  اطلاعات موجود به آمریکا کمک کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------