آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

موافقت دموکرات‌ها و ۸ جمهوری‌خواه سنا با طرح مهار ترامپ در برابر ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , دونالد ترامپ
دموکرات‌ها و هشت سناتور جمهوری‌خواه سنای آمریکا بر خلاف درخواست دونالد ترامپ به پیشبرد طرح محدود کردن اختیارات جنگی رییس جمهوری ایالات متحده علیه ایران رأی مثبت دادند. 

به گزارش رویترز، پیشبرد این طرح در سنا روز چهارشنبه به وقت محلی با ۵۱ رأی موافق در مقابل ۴۵ رأی مخالف به تصویب رسید و تا پنجشنبه (امروز) رأی‌گیری نهایی در مورد آن انجام می‌شود.

 

برنی سندرز، الیزابت وارن و ایمی کلوبشار از نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات در این رأی‌گیری حضور نداشتند. مایک لی (ایالت یوتا)، لیزا مورکووسکی (آلاسکا)، تاد یانگ (ایندیانا)، لامار الکساندر (تنسی)، سوزان کالینز (مین)، بیل کسیدی (لوئیزیانا)، جری موران (کانزاس) و رند پال (تنسی) هشت سناتور جمهوری‌خواهی هستند که بر خلاف درخواست ترامپ به قطعنامه پیشنهادی «تیم کین» سناتور دموکرات ویرجینیا رأی مثبت دادند.

 

ترامپ روز چهارشنبه به وقت محلی در توئیتی نوشت: این بسیار مهم است که سنای ایالات متحده به خاطر امنیت کشور به قطعنامه اختیارات جنگی ایران رأی ندهد. ما در مورد ایران بسیار خوب عمل می‌کنیم و اکنون زمان نشان دادن ضعف نیست. اگر دستان من بسته شود ایران وضع خوبی خواهد داشت. این [قطعنامه] سیگنال بسیار بدی مخابره می‌کند. دموکرات‌ها این کار را فقط به خاطر اینکه جمهوری‌خواهان را شرمسار کنند، انجام می‌دهند. اجازه ندهید این اتفاق رخ دهد.

 

سناتور کین در کنفرانس خبری مشترکی با کالینز و سناتور دموکرات «ریچارد دوربین» گفت: وقتی برای حاکمیت قانون به پا می‌خیزیم پیام ضعف نمی‌فرستیم. این قطعنامه، پیام قوی بودن است و به طور اخص در رابطه با کسانی است که در سراسر دنیا به خیابان‌ها آمده و دست به تظاهرات می‌زنند و خواهان حاکمیت قانون هستند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا نیز دهم بهمن‌ماه طرح پیشنهادی «رو خانا» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در مورد ممنوعیت استفاده دولت ترامپ از وجوه فدرال برای اقدام نظامی علیه ایران را تصویب کرد.

 

این مجلس علاوه بر مسدود کردن بودجه اقدامات نظامی ترامپ علیه ایران، با اکثریت آرا (۲۳۶ رأی مثبت در برابر ۱۶۶ رأی مخالف) مجوز جنگی سال ۲۰۰۲ برای اقدام نظامی علیه عراق را که دولت ترامپ برای توجیه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی استفاده کرده بود، لغو کرد.

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------