آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

روحانی: ایران در کنار قطر خواهد ماند/امیر قطر: راه حل مشکلات منطقه گفت‌و‌گو است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,روحانی
رئیس جمهوری تاکید کرد: در مقطعی برخی از کشورهای منطقه علیه قطر محدودیت‌هایی ایجاد کردند اما ایران براساس وظایف همسایگی، تاریخی و دوستی خود عمل کرد، در کنار قطر بود و در کنار قطر خواهد ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: برای همه روشن است که روابط دو کشور برادر، دوست و همسایه تاریخی و حسن همجواری بین ما برقرار بوده است. در سال های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها تحریم‌هایی علیه قطر به وجود آوردند در کنار قطر بودیم و در آینده هم در کنار قطر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دیدار امروز تصمیمات مهمی برای توسعه مناسبات دو کشور اتخاذ کردیم، اظهار داشت: روابط سیاسی دو کشور روابط بسیار خوبی است. در زمینه اقتصادی، تجاری و همچنین روابط علمی و فرهنگی ظرفیت‌های خوبی داریم.

 

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار تشکیل کمیسیون مشترک، دو کشور در همکاری‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و فناوری در همه زمینه‌ها به توافق برسند.

 

روحانی با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالیانه تشکیل شود، تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت و آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود و بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به امنیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت منطقه به ویژه امنیت راه‌های آبی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تصمیم گرفتیم رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری برای امنیت کل منطقه داشته باشیم.

 

رییس جمهوری اضافه کرد: برای این سفر و حضور امیر قطر در ایران اهمیت قائلیم و امیدواریم شاهد مناسبات وسیع‌تر دو کشور و به نفع دو ملت و کل منطقه باشیم.

 

روحانی همچنین گفت: امیدواریم این سفر تاثیر بسیار مفیدی برای دو کشور داشته باشد و بار دیگر از سفر امیر قطر و حضور در ایران تشکر می‌کنم.

 

شیخ تمیم بن حمدآل ثانی امیر قطر ظهر امروز با استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد تهران شد و در مجموعه فرهنگی سعد آباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفت.

 

وی امروز همچنین با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

---------------------------------------------------------------------------------------

امیر قطر: راه حل مشکلات منطقه گفت‌و‌گو است/ سفر روحانی به قطر در آینده

امیر قطر گفت: تنها راه حل مشکلات گفت‌و‌گو است. از روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دعوت کردم به قطر سفر کنند و ایشان هم در آینده این سفر را انجام خواهند داد.

 

به گزارش تسنیم، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر در نشست خبری مشترک با حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: ما دیدار خوبی را داشتم با رئیس‌جمهوری ایران و دو هیئت هم دیدار خوبی داشتند. روابط دو کشور روابط بسیار ویژه‌ای است. تلاش کردیم اعداد و ارقامی را در زمینه تبادلات تجاری تعیین کنیم. بویژه تلاش می‌کنیم در زمینه گردشگری به این اعداد و ارقام برسیم.

 

وی افزود:‌ رابطه با جمهوری اسلامی ایران رابطه تاریخی است. ما در اینجا تشکر می‌کنیم از موضع جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر وقتی که ما در محاصره بودیم کنار ما بودند و آسمان، تسهیلات و امکانات خود را در اختیار ما گذاشتند و ما این کمک‌ها را فراموش نمی‌کنیم و از شخص رئیس‌جمهور و جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.

 

امیر قطر تصریح کرد: تنها راه حل مشکلات منطقه گفت‌و‌گو است. از روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دعوت کردم به قطر سفر کنند و ایشان هم در آینده این سفر را انجام خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------