آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

نامه ۳۸۲ نماینده کنگره آمریکا برای تغییر روش مقابله با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,کنگره آمریکا
اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای فراحزبی خواستار تغییر روش مقابله دولت ترامپ با ایران شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، اکثریت نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای فراحزبی خواستار تغییر روش مقابله دولت ترامپ با ایران شدند.

 

بر این اساس، در این نامه که از سوی ۳۸۲ تن از نمایندگان (معادل ۹۰ درصد) خطاب به مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا صادر شده است، آن‌ها از وی خواسته اند برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با دوستان و متحدان آمریکا همکاری کند.

 

در این نامه آمده است: ما نمایندگان کنگره از پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران در ماه اکتبر (مهر ماه) نگران هستیم. نگرانی ما به این دلیل است که با پایان یافتن این محدودیت ها، ایران می‌تواند از کشور‌های بیشتری تسلیحات خریداری کند.

 

نمایندگان کنگره این نامه را هنوز به وزارت خارجه ارسال نکرده اند و درحال جمع آوری امضاهای بیشتر برای آن هستند. 

 

گفتنی است دولت آمریکا به دنبال تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران تا زمان نامعلوم است. 

 

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در این باره گفتند: دولت ترامپ پیش نویس قطعنامه مدنظر خود برای تمدید تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را در میان برخی اعضای این شورا توزیع کرده است. آمریکا می‌کوشد پیش از پایان یافتن زمان تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت در پاییز سال جاری (ماه اکتبر)، قطعنامه خود را در این شورا به تصویب برسانند.

 

قرار است دیپلمات‌های آمریکایی در ماه می (اردیبهشت ماه) پیش نویس قطعنامه خود را در شورای امنیت به رای بگذارند. در این دوره استونی ریاست شورای امنیت را برعهده دارد که از اعضای ناتو و شرکای نزدیک آمریکا محسوب می‌شود.

 

شورای امنیت دارای ۱۵ عضو است و هر قطعنامه‌ای که قرار است در این شورا به تصویب برسد باید موافقت ۹ عضو را داشته باشد. با این حال، ۵ کشور چین، روسیه، آمریکا، انگلیس و فرانسه دارای حق وتو در شورای امنیت هستند و هر قطعنامه‌ای که قرار است در این شورا به تصویب برسد نباید با مخالفت آن‌ها مواجه شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------