آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

پمپئو: شركت ماهان، كرونا را از چین به ایران آورد/ ایران ویروس کرونا را به پنج کشور منتقل کرده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پمپئو
وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای دولت ایران را متهم کرد که ویروس جدید کرونا (کووید-۱۹) را به دست کم پنج کشور جهان انتقال داده است.

به گزارش بهارنیوز، مایک پمپئو در بیانیه ای به مواردی چون پرواز‌های خط هوایی ماهان به چین بعد از شیوع ویروس اشاره کرده و همچنین گفته که حكومت ایران درباره آمار مبتلایان و جان‌باختگان دروغ می‌گوید. او گفته است این ویروس از طریق هواپیمایی ماهان از چین به ایران وارد شده و سپس از طریق ایران با پروازهای هواپیمایی به دیگر مناطق جهان شیوع یافته است.

 

پمپئو چند موضوع را به عنوان «واقعیت» را در بیانیه خود آورده است:‌

* هواپیمایی ماهان، مهمترین شرکت هواپیمایی تروریستی! ایران، در ماه فوریه دست کم ۵۵ پرواز میان تهران و چین انجام داد و تعداد بیشتری از مردم ایران را [به این ویروس] آلوده کرد. نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در دست‌کم پنج کشور مستقیما از ایران وارد [آن کشورها] شده و جان میلیون‌ها نفر دیگر را به خطر انداختند.

 

* حكومت ایران هشدارهای مکرر مقامات بهداشتی خود را نادیده گرفت و نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در آن کشور را دست‌کم به مدت ۹ روز انکار کرد. این حكومت به دروغ‌گویی‌هایش به مردم ایران و جهان درباره شمار موارد ابتلا و مرگ – که متاسفانه بسیار بیشتر از آن چیزی است که رژیم به آن اعتراف می‌کند - ادامه می‌دهد.

 

* در حالی که مقامات حكومت ایران درخواست منابع مالی بیشتری کرده‌اند، یادآوری این نکته ضروری است که ایران از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد دلار صرف تامین مالی تروریسم در خارج از کشور کرده و از معافیت‌های تحریمی برجام برای پر کردن خزانه‌های نیروهای نیابتی‌اش استفاده کرده است. مقامات جمهوری اسلامی بیش از یک میلیارد یورو که به تهیه تجهیزات پزشکی تخصیص یافته بود را دزدیدند! و به انبار کردن تجهیزات به شدت مورد نیاز [مانند] ماسک، دستکش، و سایر تجهیزات پزشکی به منظور فروش آنها در بازار سیاه ادامه می‌دهند.

 

* تحریم‌های ایالات متحده واردات محصولات غذایی، دارو، تجهیزات پزشکی، و دیگر اقلام بشردوستانه را در بر نمی‌گیرد. مدارک ایران نشان می‌دهد که شرکت‌های بهداشتی‌شان توانسته‌اند از ماه ژانویه تاکنون کیت‌های آزمایش را بدون هیچ‌گونه مانعی از لحاظ تحریم‌های ایالات متحده، وارد کنند.

 

* ایالات متحده بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به کشورهای خارجی، از جمله به مردم ایران، پیشنهاد کمک پزشکی داده است و دانشمندان ما به طور خستگی‌ناپذیر در حال تلاش برای تهیه یک واکسن هستند. [اما] جمهوری اسلامی این پیشنهاد را رد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------