آخرین اخبار سیاست خارجی

طرح تحریمی علیه دولت ایران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

سنای آمریکا چند طرح تحریمی علیه دولت ایران را تصویب کرد/خریداران نفت ایران تحریم می شوند

مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی است. به گزارش سایت دیده…

ترامپ: معلوم نیست حمله به پایگاه التاجی کار ایران باشد/ پنتاگون ایران را متهم و تهدید کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ
رئیس‌جمهور آمریکا در اولین اظهارنظر خود پس از حمله راکتی افراد ناشناس به یکی از پایگاه‌های محل استقرار نیروهای خارجی در عراق، از متهم کردن ایران خودداری کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در اولین اظهار نظر خود پس از حمله راکتی افراد ناشناس به پایگاه نظامی التاجی بغداد -که به کشته شدن دست‌کم 2 آمریکایی و یک نظامی انگلیسی انجامید- از اتهام‌زنی مستقیم به ایران خودداری کرد.

 

ترامپ در خصوص حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی بغداد گفت: «معلوم نیست که این حمله کار ایران بوده باشد، اما ممکن است این کار توسط گروههایی که از حمایت ایران برخوردارند، انجام شده باشد.»

 

پنتاگون ایران را متهم و تهدید کرد

وزیر دفاع آمریکا پنجشنبه درباره حمله‌ شب گذشته به پایگاه التاجی عراق گفته همه گزینه‌ها روی میز است.

 

مقام‌های ارشد پنتاگون پنجشنبه «گروه‌های مرتبط با ایران» در عراق را به حمله راکتی علیه پایگاه «التاجی» در عراق که بر اثر آن دو نظامی آمریکایی کشته شده‌اند متهم کردند. 

 

طبق گزارش پایگاه خبری «هیل»، مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران پنتاگون درباره این حمله صحبت کرد.

 

او گفت: «حمله دیروز توسط گروه‌های شیعی تحت حمایت ایران چندین حمله غیرمستقیم را شامل می‌شد که مبدأ آن یک سکوی ثابت بود و آشکارا نیروهای ائتلاف و شرکای آنها در پایگاه تاجی را هدف گرفته بود.»

 

وی اضافه کرد: «اجازه بدهید صریح بگویم ایالات متحده حمله به مردممان، منافع یا متحدانمان را تحمل نخواهد کرد.»

 

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا: ۳۰ راکت به پایگاه تاجی شلیک شده است

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: بعدازظهر چهارشنبه حدود ۳۰ راکت به پایگاه تاجی شلیک شده که ۱۲ تا ۱۸ فروند از آن‌ها به پایگاه اصابت کرده است.  

 

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» ژنرال مارک میلی پنجشنبه شب با اعتراف به سنگین بودن این حملات راکتی به پایگاه تاجی در شمال بغداد پایتخت عراق گفت: براثر این حمله یکی از نیروهای خدمه انگلیس کشته و حدود ۱۴ نفر از نیروهای آمریکا، انگلیس و لهستان زخمی شده‌اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------