آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

شرط آمریکا برای توافق تجارت آزاد با انگلیس؛ خروج از برجام



«ریچارد گلدبرگ» عضو سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید هشدار داد که انگلیس توافق تجارت آزاد با آمریکا را به خطر می‌اندازد، مگر آنکه از برجام خارج شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، وی تنگنای پیش روی سیاستگذاران دفاعی و خارجی انگلیس را مورد توجه قرار داد، زیرا لندن تلاش می کند پس از برگزیت، ‌مسیر خاص خود بین واشنگتن و بروکسل را درپیش گیرد.  

 

گلدبرگ گفت: این پرسش پیش روی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار دارد. درحالی که به برگزیت نزدیک می شوید و حامیان برگزیتی شما واقعا با توافق هسته ای موافق نیستند و خواستار خروج شما از این توافق هستند، بعد از ۳۱ ژانویه (زمان خروج  انگلیس از اتحادیه اروپا)، وقتی به واشنگتن می آیید تا در مورد توافق تجارت آزاد با آمریکا مذاکره کنید، چه خواهید کرد؟

 

گلدبرگ افزود: قطعا به نفع شما و مردم انگلیس است که به دونالد ترامپ و آمریکا ملحق شوید تا سیاست خارجی تان را از بروکسل دور کنید و به کارزار فشار حداکثری بپیوندید تا همه ما در امان باشیم.

 

این سخنان پس از فعال شدن مکانیزم حل اختلاف از سوی فرانسه، آلمان و انگلیس مطرح شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------