آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

نامه ظریف به اتحادیه اروپا درباره هواپیما اوکراینی/ تشکیل کارگروه ویژه در وزارت خارجه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی به او نامه نوشته است، گفت لازم است تا گام‌های لازم برای ممانعت از تکرار چنین «فاجعه‌ای» برداشته شود.

به گزارش فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه از دریافت نامه‌ای «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.

 

بورل در این مورد در توییتر نوشت: «از وزیر خارجه ایران نامه‌ای در مورد پرواز PS752 دریافت کردم. مهم است که ایران این رخداد غم‌انگیز را روشن کرده و قول داده است که تحقیقاتی کامل و مناسب انجام گیرد.» 

 

وی افزود: «لازم است که تا هر گامی نیاز است برداشته شود تا چنین فاجعه‌ای دیگر رخ ندهد. به تمام کسانی که عزیزان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم.»

 

تشکیل کارگروه ویژه در وزارت خارجه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان هواپیمای اوکراینی

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اظهار تاسف عمیق از درگذشت ۱۷۶ نفر از مسافران و کادر پرواز تهران - کی یف و اعلام مراتب همدردی با خانواده و بازماندگان این حادثه دلخراش اعلام کرد: در اجرای دستور اکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و تاکید وزیر امور خارجه برای رسیدگی فوری به مسایل کنسولی جانباختگان این حادثه تاسف بار، یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارتخانه با ماموریت رسیدگی به درخواست های خانواده های بازماندگان و انجام خدمات مورد نیاز تشکیل شده است.

 

موسوی افزود: همچنین دستورات لازم به کلیه نمایندگی های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر داخلی و فرودگاهی خود برای رسیدگی ویژه به درخواست‌های مرتبط با این موضوع صادر شده است.

 

سید عباس موسوی در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه خود را داغدار و شریک غم فقدان تک تک جانباختگانی می داند که عمدتا از میان جوانان، نخبگان و دانشگاهیان کشورمان بودند و امیدوار است این خدمات کوچک، تسلی بخش ذره ای از اثرات بسیار این مصیبت بزرگ باشد.

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------