آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

جزییات نرخ تورم جوجه یک روزه و تخم مرغ نطفه دار



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,مرکز آمار ایران
مرکز آمار ایران، جزئیات تورم زیربخش های مختلف صنعت مرغداری در زمستان سال گذشته را منتشر کرد.

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران در گزارشی، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٨ را منتشر کرد.

 

در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به جوجه‌ی یک روزه با منفی ۲۳.۸ درصد و بیشترین آن مربوط به قلم کود با مثبت ٧١ درصد بوده است.

 

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل زمستان ١٣٩٨ به منفی ۷.۲ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٠.٤ درصد افزایش)، ١٧.٦ واحد درصد کاهش دارد. در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط قلم جوجه یک روزه با منفی ۲۶.۳ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به قلم تخم مرغ نطفه دار با ٢٠.١ درصد می‌باشد.

 

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان ١٣٩٨ به ٧ درصد کاهش رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٤.١ افزایش)، ٢١.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

 

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به فصل زمستان ١٣٩٧، ٧ درصد کاهش دارد. در بین قلم‌های مرغداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم جوجه‌ی یک روزه با منفی ٢٣.٨ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود با ۷۱ درصد می‌باشد.

 

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٨ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۱۹.۴ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٤٢.٢)، ٢٢.٨ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های مرغداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم تخم مرغ خوراکی با منفی ٢. ٢ درصد و بیش‌ترین آن مربوط به کود با ٦٩.٥ درصد می‌باشد.

 

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٨ نشان می‌دهد که شاخص اکثر استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با کاهش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ۵۷.۸۳ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان گیلان با ٤٨.٤٩ درصد کاهش می‌باشد.

 

مقایسه شاخص کل استان‌ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد که اکثر استان‌ها با کاهش روبه رو بوده‌اند به طوری که بیشترین میزان افزایش مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ۹۶.۳۷ درصد و بیشترین میزان کاهش آن مربوط به استان گیلان با ٤٣.٢٤ درصد کاهش می‌باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------