برای ۳۵ میلیون نفر مشمول سهام عدالت کد بورسی صادر کردیم/ سهام عدالت ۱۱ درصد ارزش کل بازار سرمایه را دارد



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,سهام عدالت
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: تا به امروز توانسته‌ایم برای 35 میلیون نفر مشمول سهام عدالت کد بورسی صادر کنیم و از سایر مشمولان می‌خواهیم اطلاعات خود را در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دهند تا نسبت به صدور کد بورسی آنها اقدام شود. 

به گزارش ایلنا، حسن قالیباف اصل در نشست خبری «ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت» با اشاره به تعداد سهامداران عدالت گفت: 50 میلیون نفر مشمول سهام عدالت می‌شوند که در حال حاضر در بازار سرمایه برای 12 میلیون نفر کد بورسی وجود دارد.

 

وی تاکید کرد: تا به امروز توانسته‌ایم برای 35 میلیون نفر مشمول سهام عدالت کد بورسی صادر کنیم و از سایر مشمولان می‌خواهیم اطلاعات خود را در اختیار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دهند تا نسبت به صدور کد بورسی آنها اقدام شود.

 

قالیباف با بیان اینکه پس از 14 سال قابلیت معامله سهام عدالت در بازار سرمایه رخ دهد گفت: همزمان با قابل معامله شدن سهام عدالت در بورس که رهبری بر آن تاکید داشته 30 شرکت سرمایه‌گذاری استانی که سهامدار 13 شرکت غیربورسی هستند در این جریان فعالیت می‌کنند.

 

وی درباره تعیین روش مدیریت سهام عدالت توسط مشمولان اظهار داشت: پس از اینکه لیست افرادی که روش مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند تعیین شد شرکت‌ها موظف هستند تا یک ماه در فرابورس و بورس درخواست پذیرش در تابلوی بازار سرمایه را اعلام کنند و باید دو بازار بورس و فرابورس را در اولویت قرار دهند.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد:‌ سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باید قابلیت معامله پیدا کند تا دارایی‌ها نقد شوند تا بتوانند سهام ارائه کنند.

 

وی ادامه داد: 13 شرکت غیربورسی که در دو سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند باید اصل مجوز پذیرش را دنبال کنند تا در این مدت به شرکت بورسی تبدیل شوند.

 

قالیباف ادامه داد: با ارائه اطلاعات دقیق می‌توان برای تمام مشمولان سهام عدالت کد بورسی صادر کرد که در حال حاضر برای 35 میلیون مشمول این کد صادر شده است.

 

وی با اشاره به افزایش ارزش سهام عدالت اظهار داشت: ارزش سهام عدالت 14 سال گذشته یک میلیون تومان بود و امروز به عدد بالایی رسیده است و آن زمانی که آزادسازی انجام شود عدد نهایی ارزش سهام عدالت اعلام خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بورس امری پسندیده است که منجر به افزایش تورم نمی‌شود، گفت: سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند مسکن، ارز و ... در نهایت منجر به افزایش تورم می‌شود اما این اتفاق در بورس نخواهد افتاد.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه تمام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نهاد مالی هستند و باید ثبت شوند گفت: بحث پذیرش این شرکت‌ها را دنبال می‌کنیم البته افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از سبد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خارج خواهند شد.

 

قالیباف درباره احتمال وقوع مشکلات در بازار سرمایه با آزاد شدن سهام عدالت رخ می‌دهد، گفت: سهام عدالت 11 درصد ارزش کل بازار سرمایه را دارد که آزادسازی آن به کاربری بازار کمک می‌کند.

 

وی ادامه داد: سال‌ها همواره درباره افزایش سهام شناور آزاد صحبت می‌کردیم که امروز این اتفاق در حال وقوع است و البته در این مدت شاهد افزایش 5 درصدی سهام شناور آزاد بودیم که سهام عدالت هم باعث افزایش 11 درصدی آن خواهد شد.

 

وی درباره موضوعاتی مبنی بر حبابی شدن بازار سرمایه تاکید کرد: بازار سرمایه امروز به یک مامن سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و شاهد تاکید رییس جمهوری برای سرمایه‌گذاری در این بازار هستیم.

 

قالیباف با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در هر بازاری به غیر ار بورس باعث ایجاد تورم می‌شود گفت: وقتی که سرمایه‌گذاری در بورس افزایش می‌یابد و ارزش سهام بالا می‌رود بنگاه اقتصادی توان اجرای پروژه‌های دیگر را دارد و نباید رشد بازار سرمایه را زیر سوال ببریم.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان بورس نمی‌تواند جلوی کسی را برای سرمایه‌گذاری یا خرید و فروش در بورس را بگیرد گفت: اینکه افراد سهامی را ارزان یا گران خرید می‌کنند به تشخیص و مصالحه آنها برمی‌گردد و مسئولیت آن هم با خود فرد است.

 

قالیباف با بیان اینکه سال‌ها تلاش کردیم سفره بازار سرمایه بزرگتر شود گفت: توصیه من به سهامداران این است که با دقت نسبت به خرید اقدام کنند و در خرید و فروش سهام دنبال روی کسی نباشند چرا که مسئولیت سرمایه‌گذاری در این بازار با خود افراد است.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و افراد باید بر اساس ریسک‌پذیری و ریسک‌گریزی خود وارد بازار شوند.

 

وی با بیان اینکه به بازار سرمایه به عنوان فرصت برای بنگاه‌های اقتصادی نگاه می‌کنیم، اظهار داشت: افراد باید از فرصت انتشار اوراق بدهی، فرصت عرضه‌های اولیه و افزایش سرمایه استفاده کنند و از هلدینگ‌ها برای ورود به بورس دعوت می‌کنیم.

 

قالیباف ادامه داد: همواره در ایران تامین مالی بر عهده بخش خاصی از اقتصاد بود و الان زمان آن است که شرکت‌های جدیدی وارد این حوزه شوند.

 

وی با بیان اینکه پول خرد مردم در بازار سرمایه جمع می‌شود گفت: این مسیر باید به رونق بازار اولیه منتهی شود و انتفاع آن به رشد اقتصادی کشور می‌رسد. 

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------