آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

سود ۷ هزار تومانی در هر سهم ETF



اخبار,اخبار اقتصادی,بورس
معاون وزیر اقتصاد گفت: کسانی که در صندوق مالی یکم سرمایه گذاری کنند ۷ هزار تومان در هر سهم همین امروز، سود می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس معمار نژاد معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و وحید شقاقی شهری عضو هیئت علمی دانشگاه امشب ۳۰ اردیبهشت ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به بررسی تمهیدات آخرین روز فروش سهام شرکت‌های دولتی پرداختند.

 

معمارنژاد با اشاره به اینکه صندوق واسطه‌گری مالی یکم توسط دولت بر مبنای قانون بودجه سال ۹۹ راه‌اندازی شد گفت: مهمترین هدف مردمی کردن اقتصاد است لذا نهایتاً منفعت آن را آحاد جامعه از رشد بازار سرمایه می برند.

 

او با اشاره به موضوع تعمیق بازار سرمایه و افزایش ضریب نفوذ بورس ادامه داد: دولت برای تامین کسری بودجه این صندوق را راه‌اندازی کرده اما این امر به عنوان هدف چندم بوده است.

 

معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه این صندوق اولین صندوقی است که ترکیبی از سهام بانک ملت، تجارت، صادرات، بیمه البرز و همچنین بیمه اتکایی امین استt افزود: این سه بانک عملاً سهام پایه در بازار بورس محسوب می‌شوند لذا تعداد خریداران این سهام بسیار بالا است.

 

معمارنژاد با اشاره به اینکه بانک ملت توانست ۶۰۰ میلیون سهم خود را در بورس معامله کند ادامه داد: تخفیف قابل ملاحظه‌ای برای واگذاری سهام در صندوق ها در نظر گرفته شده است به طوری که ۳۰ درصد زیر قیمت روز عرضه شد، از ۱۴ اردیبهشت تا به امروز هم ۷۰ درصد سهام این صندوق ها نیز بازدهی داشته است.

 

معاون وزير اقتصاد با اشاره به اینکه کسانی که در صندوق مالی یکم سرمایه گذاری کنند ۷ هزار تومان در هر سهم همين امروز ،سود می کنند بیان کرد: بنده عقب نشينی دولت را در فروش سهام صندوق مالی يکم تکذيب می کنم.

 

او با اشاره به اینکه بازارگردانی کمک می کند تا واحدهای این صندوق ریسک نزولی داشته باشد گفت : یک و نیم میلیون نفر از مردم در این صندوق سرمایه‌گذاری کردند ،امیدوارم ظرف ۲۴ ساعت آینده مردم در سراسر کشور بتوانند پذیره نویسی انجام دهند .

 

معمارنژاد با اشاره به اینکه در چند روز گذشته قابلیت نقد شوندگی صندوق با تردید مواجه شده بود گفت : از فردا بعد از یک ماه واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق قابلیت معامله را خواهند داشت .

 

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به این که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول در این صندوق می ماند تا بازار گردانی روزانه را انجام دهد گفت : از فردا از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر قابلیت خرید و ثبت سفارش در بورس وجود دارد این در حالی است که در روزهای گذشته زمان خرید از ساعت ۲ بعد از ظهر الی ۴ بود.

 

او با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشور برای بازنشستگان یک میلیون تسهیلات در نظر گرفته است بیان کرد: صندوق بازنشستگی بانکی هم تسهیلات یک میلیونی را در نظر گرفته است لذا در دولت و وزارت اقتصاد همه به دنبال این هستند که مردم در اقصی نقاط کشور از فرصت به وجود آمده استفاده کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------