آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش…

مسابقه «اسم- فامیل» چگونه به تلویزیون رسید؟/ ادامه در فصل‌های بعد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  مسابقه  شهربازی
سهیل سلیمانی از چگونگی تولید مسابقه «شهربازی» بر اساس مسابقه اسم- فامیل به دلیل شیوع کرونا و اجبار به ماندن مردم در خانه ها گفت.

به گزارش مهر، گروه برنامه‌ساز «شهربازی» به تهیه‌کنندگی سهیل سلیمانی و کارگردانی امیر اصانلو بازی «اسم فامیل» نوستالژی دهه شصتی‌ها را با تکنولوژی نسل جدید تلفیق کرده است. این برنامه که امیر کاظمی و وحید رونقی اجای آن را برعهده دارند هر شب دو بار در ساعت‌های ۱۸ عصر و ۳۰ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در این مسابقه تلویزیونی شرکت‌کنندگان از طریق اپلیکیشن «برخط شو» در بازی اسم-فامیل برای بردن جایزه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  مسابقه  شهربازی

سهیل سلیمانی تهیه‌کننده این برنامه درباره ایده تولید، انتخاب مجری‌ها و زمان پخش آن به خبرنگار مهر بیان کرد: ذات برنامه‌های تلویزیونی جذب مخاطب است و یکی از محبوب‌ترین ژانرها در میان بینندگان، مسابقات تلویزیونی است. با توجه به تجربه‌ای که در ساخت برنامه «ثانیه‌ها» داشتیم به ما پیشنهاد شد تا در شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا و توصیه‌ای که در خصوص در خانه ماندن به مردم می‌شود برنامه‌ای تولید کنیم تا مردمی که در خانه مانده‌اند، سرگرم شوند.

 

وی ادامه داد: این موضوع در شکل گرفتن ایده برنامه «شهربازی» اثرگذار بود. ما تصمیم داریم مردم را به دو صورت سرگرم کنیم. یکی اینکه در مسابقه شرکت کنند و جایزه ببرند و دیگر اینکه بازی‌های خانگی که به وسیله ساده‌ترین چیزها انجام می‌شود را در آیتم‌هایی به مردم آموزش بدهیم تا سختی حضور در خانه کم‌تر شود.

 

سلیمانی با اشاره به تولید سریع تر برنامه با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: البته این‌ها تنها دلیل ساخت این برنامه نبود چراکه ما پیش از انتشار ویروس کرونا هم تصمیم داشتیم این برنامه را تولید کنیم. اما شرایط به وجود آمده باعث سرعت‌بخشیدن به روند تولید شد و زمان پخش از تابستان به نوروز تغییر کرد. اگر«شهربازی» با اقبال عمومی روبه‌رو شود و بتواند نظر مخاطب را جلب کند روی آنتن باقی می‌ماند.

 

وی درباره حضور امیر کاظمی و وحید رونقی برای اجرا نیز عنوان کرد: اکنون که چند قسمت از برنامه گذشته است من و اتاق فکر برنامه فکر می‌کنیم انتخاب رونقی و کاظمی درست بوده است اما باید زمان بگذرد تا این دو نفر با هم هماهنگ بشوند و شوخی‌ها بینشان شکل بگیرد. وحید رونقی برنامه طنز اجرا نکرده بود اما خودش به‌شدت شوخ‌طبع است و امیر کاظمی هم بازیگر طنز است. به‌طور کلی فکر می‌کنم ترکیب این دو نفر می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

 

سلیمانی درباره زمان پخش برنامه نیز گفت: مردم به‌واسطه تعطیلی نوروز  زمان بیشتری برای بیدار ماندن دارند و به همین دلیل از میان زمان‌هایی که شبکه مشخص کرده بود ۳۰ دقیقه بامداد را انتخاب کردیم. البته بعد از ایام نوروز زمان پخش تغییر می‌کند. ما برنامه را در فصل‌های مختلف تعریف کرده‌ایم و نگاه شبکه به این برنامه نیز امتدادی است اما زمان پخش به تصمیم شبکه بستگی دارد.

 

 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,  مسابقه  شهربازی

«شهربازی» ادامه دارد

همچنین سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما با اشاره به امکان ادامه‌دار بودن «شهربازی» پس از ایام نوروز به خبرنگار مهر بیان کرد: صحبت‌ها و ایده‌هایی امروزی و جدید برای توسعه برنامه ارایه شده است تا برنامه را فصل به فصل ادامه دهیم. تا زمانی که خانه‌نشینی به دلیل شیوع بیماری کرونا پا برجاست پخش برنامه با تعداد قسمت‌های زیاد ادامه پیدا می‌کند و پس از آن به اقتضای زمانبندی‌های شبکه زمان پخش برنامه هم تغییر می‌کند. همچنین فاصله‌ای هم در پخش برنامه به جهت توسعه اپلیکیشن و تغییرات برنامه ایجاد می‌شود.

اشناب در پایان در زمینه تغییراتی که در فصل‌های آینده در برنامه ایجاد می‌شود توضیح داد: ما فرهنگ غنی و کهنی داریم که به آن افتخار می‌کنیم. این فرهنگ گنجینه‌ای است که صرف نظر کردن از آن موجب خسران است اما برنامه باید امروزی شده و با ذائقه جوانترها سازگارتر شود. استفاده از اسم فامیل که نوعی بازی در حوزه ادبیات است به توسعه دایره لغات مخاطب کمک می‌کند. در ادامه ممکن است از بازی‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم اما این بازی جذابیت‌هایی دارد که نمی‌توان از آن غافل شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------