آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

مرتضی احمدی قصه‌گوی «مش‌مش قلی‌خان» می‌شود/ عرضه مجازی تله‌تئاتر



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,مرتضی احمدی
ناصر آویژه از پخش نسخه صوتی نمایش «مش‌مش قلی‌خان» با قصه گویی و صدای زنده‌یاد مرتضی احمدی خبر داد.

ناصر آویژه بازیگر و کارگردان تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان درباره فعالیت‌های خود در روزهای قرنطینه و تعطیلی‌های کرونایی، به مهر گفت: پیش از نوروز ۹۹ مجوز تله تئاتر قدیمی و همچنین چند اثر جدیدم را که شامل نمایش‌های «مش‌مش قلی‌خان»، «صندوقچه مروارید»، «یه شهر بی‌پرنده»، «شاپرک‌ها در خیابان» و «پسر نیل» می‌شود و با کیفیت خوبی ضبط و تولید شده‌اند، گرفتم تا به زودی در فضاهای مجازی از طریق «نمایش نت» و احتمالا در صورت توافق از طریق «فیلیمو» برای مخاطبان و خانواده‌ها پخش شوند.

 

این هنرمند تئاتر در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح «تئاتر آنلاین» که از سوی پردیس تئاتر تهران و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در دست اجرا است، تأکید کرد: به نظر من نمایش‌هایی که به صورت آنلاین برای مخاطبان پخش می‌شوند با توجه به اینکه دکور ندارند و با توجه به شرایط با تعداد بازیگران کمی اجرا می‌شوند، به مرور برای مخاطب جذابیت نخواهند داشت و نمی‌توانند روی مخاطب تأثیر بگذارند. معتقدم به جای اجرای آنلاین تئاتر بهتر است تله تئاترهای با کیفیت و خوب قدیمی را در فرصتی که ایجاد شده برای خانواده‌ها پخش کنند.

 

آویژه معتقد است که فضای مجازی در شرایط کنونی برای سیستم آموزشی بستر مناسبی دارد و جوابگوست.

 

وی ادامه داد: سیستمی آموزشی را برای فضای مجازی تدارک دیده ام که از هفته آینده به راه می‌افتد تا از طریق آن آموزش‌های لازم را به شاگردانم که امکان برگزاری کلاس در این شرایط را برایشان ندارم، ارائه دهم.

 

این بازیگر و کارگردان تئاتر در بخش پایانی سخنان خود از انتشار نسخه صوتی نمایش «مش‌مش قلی‌خان» با قصه‌گویی زنده‌یاد مرتضی احمدی و احتمال انتشار آن در فضای مجازی در شرایط قرنطینه و تعطیلی کرونایی خبر و توضیح داد: چند سال قبل و در زمان حیات استاد مرتضی احمدی با صدا و قصه گویی ایشان، نسخه صوتی نمایش «مش‌مش قلی‌خان» را ضبط و تولید کردیم. قرار بود این اثر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب سال جاری در قالب مراسمی درخور و شایسته نام استاد مرتضی احمدی رونمایی شود که به دلیل شرایط پیش آمده این امکان میسر نیست. به همین دلیل به احتمال زیاد مؤسسه «کتاب نوین گویا» این اثر را به زودی در فضای مجازی منتشر می‌کند تا خانواده‌ها بتوانند نسخه صوتی نمایش «مش مش قلی خان» را با صدای زنده یاد مرتضی احمدی بشنوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------