سینماها، تئاترها و مراکز فرهنگی هنری باز شدند؟



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,سینما
راهنمای فاصله‌گذاری اجتماعی و فعالیت در سالن‌های سینما و تئاتر باعث به وجود آمدن برخی شبهات و شایعات مبنی بر بازگشایی سینماها و تئاترها شده بود که بلافاصله بازگشایی مجدد این مراکز به وسیله ستاد مبارزه با کرونا تکذیب شد.

به گزارش ایرنا، حاشیه‌های پیش‌آمده بر سر انتشار راهنمای فاصله‌گذاری اجتماعی و فعالیت در سالن‌های سینما و تئاتر که  تا زمان انتشار این خبر هنوز از سایت مرجع حذف نشده، این هشدار را در پی داشت که تعیین زمان بازگشایی سالن‌های سینمایی و هنری، شروع و چگونگی کار در آن‌ها حتما باید با نظر کارشناسان مربوط باشد. ماجرا از این قرار است که روز گذشته (۲۱ فروردین‌ماه) دستورالعملی در فضای مجازی پخش شد که مرجع صادرکننده آن معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود. این دستورالعمل با عنوان راهنمای گام دوم مبارزه با کروناویروس، فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در سالن‌های سینما، تئاتر و نمایش در سایت ستاد کشوری پیگیری و مراقبت ویروس کرونا منتشر شد که به سرعت با واکنش برخی هنرمندان و نیز بیانیه‌ای تند از سوی کانون کارگردانان خانه تئاتر مواجه شد.

 

شایعه: در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر بازگشایی مجدد سینماها، تئاترها و دیگر مراکز هنری منتشر شد.

 

پاسخ شایعه: تئاتری‌هایی که خیلی ناگهانی متوجه چنین دستورالعملی شده بودند،  در شبکه‌های مجازی با ابراز نگرانی خواستار پیگیری برای لغو اجرای این راهنما بودند، چون این تصور به وجود آمده بود که قرار است به زودی سالن‌های سینما و تئاتر بازگشایی شوند. گله بیشتر این افراد جدا از ایمن نبودن شرایط برای حفظ سلامتی، به بندهای دستورالعمل برمی‌گشت که آیا یک فرد آشنا به فضای کار در تئاتر یا سینما بر تهیه این راهنما نظارت داشته یا مشورتی با افراد آگاه صورت گرفته است؟ یا چطور ممکن است یک سالن تئاتر که معمولا تعداد صندلی‌ خیلی زیادی ندارد با نصف ظرفیت خود اجرا داشته باشد؟ آیا ادامه تعطیلی سالن‌های تئاتر از اجرای چنین دستورالعملی بهتر نیست؟

 

در کنار این انتقادها، ذوق هنری و طنازانه برخی دیگر از هنرمندان هم به جوش آمد و توصیه‌های دستورالعمل را که مثلا به بازیگران گفته بود هنگام بازی روی صحنه یک متر از هم فاصله بگیرند یا گریمورها چطور کارشان را انجام دهند، حسابی دستمایه طنز و شوخی قرار دادند.  

 

در نهایت ادامه این شایعات منجر به پیگیری جدی شد تا بالاخره پس از چند ساعت، ستاد ملی مبارزه با کرونا در اطلاعیه‌ای بازگشایی سینماها و تئاترها را تکذیب کرد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------