آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

تصویر کمتر دیده شده سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

فیلم سینمایی «مفت بر» به تهیه کنندگی حسین فرحبخش و کارگردانی عادل تبریزی آماده نمایش شد. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از…

تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری تعطیل شد/ تکذیب تعطیلی سینماها؛ لغو تمامی کنسرت‌های موسیقی



اخبار,اخبار فرهنگی,تعطیلی تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور تا پایان هفته جاری
با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر کشور صادر کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

 

«نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه،  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند:

 

تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (۹/۱۲/۹۸) تعطیل می‌شود.

 

بدیهی است تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.»

 

تعطیلی سینماها به خاطر کرونا تکذیب شد

پس از انتشار اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی برنامه‌های سینمایی و هنری کشور تا پایان هفته به خاطر بیماری کرونا، سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد این اطلاعیه به معنای تعطیلی سالن‌های سینما در کشور نیست.

 

درحالی که در اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است «تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری (۹/۱۲/۹۸) تعطیل می‌شود، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: «برنامه اکران سینماها طبق برنامه ادامه دارد و بلیت‌فروشی هم در سایت سینماتیکت انجام می‌شود.»

 

او در ادامه توضیح داد: «با توجه به هماهنگی با شورای نظارت و ارزشیابی، اشاره اطلاعیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مربوط به سالن‌های زیر نظر این وزارتخانه است و ارتباطی به سالن‌های سینمای کشور ندارد.»

 

اجرای تمامی کنسرت‌های موسیقی لغو شد

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی کنسرت‌های موسیقی سراسر کشور به منظور اقدامات پیشگیرانه از ۴ تا ۹ اسفند لغو شد.

 

«محمد الهیاری» شنبه شب در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر، گفت: قرار است تا ساعاتی دیگر اطلاعیه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه منتشر شود.

 

وی افزود: براساس هماهنگی صورت گرفته میان این دو وزارتخانه(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت بهداشت، آموزش پزشکی) تمامی تجمعات هنری از جمله اجراهای زنده موسیقی مشمول این اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواهند بود.

 

مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال خاطر نشان کرد:‌ بطور یقین برگزاری یا لغو برنامه های هنری پس از موعد مقرر (4 تا 9 اسفند 98) به ویژه اجرای موسیقی و کنسرت ها در اولین فرصت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------