مهدی هاشمی فردا به زندان برمی گردد



اخبار,اخبار اجتماعی ,مهدی هاشمی

 مرخصی ۱۴ روزه مهدی هاشمی به منظور گذراندن دوران نقاهت پس از عمل جراحی، امروز (سه‌شنبه) ۱۳ بهمن ماه جاری پایان می‌یابد.

 21 دی ماه امسال بود که رسانه‌ها از انتقال مهدی هاشمی به بیمارستان خبر دادند و سید محمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مدافع وی، علت انتقال موکلش از زندان به بیمارستان را آسیب‌دیگی از ناحیه پا در هنگام ورزش عنوان کرد.

اما چند ساعت بیشتر از انتشار این خبر نگذشت که سید وحید ابوالمعالی وکیل دیگر مهدی هاشمی ضمن تایید انتقال موکلش از زندان به بیمارستان، علت را وجود غده در بدن مهدی هاشمی و انجام عمل جراحی برای خروج آن اعلام کرد.

مهدی هاشمی پس از انجام عمل جراحی چند روزی در بیمارستان نیکان تهران بستری بود تا اینکه برای سپری کردن ادامه دوران نقاهت خود در منزل، از مرجع قضایی درخواست مرخصی کرد. سی‌ام دی ماه بود که درخواست مرخصی هاشمی مورد موافقت مرجع قضایی قرار گرفت و او برای گذراندن مرخصی 14 روزه خود راهی منزل شد.

امروز 13 بهمن ماه است و مرخصی 14 روزه مهدی هاشمی پایان یافته؛ بنابراین او باید با موافقت مرجع قضایی مرخصی خود را تمدید کند یا به زندان بازگردد.

این در حالی است که یک منبع مطلع به خبرنگار تسنیم گفته است تا کنون ابلاغی مبنی بر تمدید مرخصی مهدی هاشمی دریافت نشده است.

مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به‌مبلغ 600 میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2برابر مبلغ رد مال به‌ میزان یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان و به اتهام ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌ مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است. این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است.

مهدی هاشمی در نهایت، طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، برای تحمل 10 سال محکومیت حبس، به زندان اوین منتقل شد.


 اخبار اجتماعی  -  تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------