بازرس قلابی برای اخاذی، تلگرام زن آرایشگر را هک کرد



بازرس قلابی که با هک کردن اطلاعات تلگرام زن آرایشگر، عکس‌های خصوصی او و مشتریانش را دزدیده بود تا اخاذی کند، ناکام ماند.

به گزارش جام‌جم ، پنجشنبه گذشته زنی آرایشگر با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی با طرح شکایتی مدعی شد، فردی عکس‌های خصوصی او و مشتریانش را به‌دست آورده و برای منتشر نکردن آنها درخواست پول کرده است.

شاکی اضافه کرد: چند روز است یک متهم اینترنتی برایم پیام‌هایی ارسال و با تهدید از من می‌خواهد که مبلغ 10 میلیون تومان به او بپردازم تا عکس‌هایم را منتشر نکند. ابتدا تصور کردم این پیام‌های شوخی یکی از مشتریانم است؛ اما او تعدادی از عکس‌های خصوصی من و مشتریانم را که در گوشی تلفن همراهم نگهداری می‌کردم، برایم ارسال کرد. همزمان تعدادی از مشتریانم به آرایشگاه آمده و ادعا کردند عکس‌هایی که از آنها گرفته بودم در تلگرام منتشر شده است.مجرم اینترنتی از آنها نیز پول درخواست کرده بود.

در ادامه تحقیقات پلیسی، دو روز پیش ردپای مردی به دست آمد و او در یکی از محله‌های مشهد دستگیر شد. در بازرسی گوشی تلفن همراه او، عکس‌های خصوصی زن آرایشگر و مشتریانش کشف شد.

متهم 24 ساله در اظهاراتش گفت: یک روز همسرم به‌طور اتفاقی به آرایشگاه شاکی رفته بود که متوجه وضع مالی خوب او شده و آن را برایم تعریف کرد. وسوسه شدم از وی اخاذی کنم. یک روز با جعل عنوان بازرس صنف آرایشگران به مقابل آرایشگاه شاکی رفتم. شاکی در حال آرایش یک عروس بود که یکی از کارکنانش نزدم آمد. خود را بازرس اتحادیه معرفی و وانمود کردم با توجه به این که آرایشگاه شما از همه برتر شناخته شده، می‌خواهیم تسهیلاتی را برای این آرایشگاه قائل شویم .

وی اضافه کرد: در این مرحله اورا فریب داده و شماره تلفن زن آرایشگر را گرفتم و گفتم یک کد پنج رقمی را به‌عنوان شماره پرونده برای او ارسال کرده‌ام. از او خواستم کد دریافتی را به من بگوید که قبول کرد و دقایقی بعد بازگشت کد را به من گفت و من آن را دربرگه‌ها یادداشت کرده و مدعی شدم چند روز دیگر نامه‌ای برای دعوت شما و همکارانتان برای شرکت در تجلیل از آرایشگر‌های برتر ارسال خواهد شد . متهم تصریح کرد: با کدی پنج رقمی براحتی توانستم تلگرام شاکی را هک کرده و به اطلاعات و عکس‌های او دسترسی پیدا کنم. قصد اخاذی ده میلیونی از زن آرایشگر را داشتم که دستگیر شدم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با هشدار به صنوف مختلف بویژه آرایشگران زن، از آنها خواست دقت لازم را برای نگهداری از عکس‌های خصوصی خود و مشتریانشان داشته باشند و آن را در مکان‌‌های امنی نگهداری کنند.

همچنین براحتی فریب بازرسان قلابی اتحادیه را نخورند و هنگام مراجعه این افراد، کارت و مدارک معتبر شناسایی آنها را بررسی کنند.

 

 اخبار حوادث  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------